Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen chce zrušit 30 tisíc pracovních míst, většinu v Německu

  15:03aktualizováno  15:03
Německá automobilová skupina Volkswagen hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30 tisíc pracovních míst. Z toho 23 tisíc pozic zanikne v Německu, kde jsou její náklady vysoké. Plán, který nyní představilo vedení, má automobilce pomoci od roku 2020 ušetřit ročně 3,7 miliardy eur, zlepšit ziskovost a získat po emisním skandálu finance na přesun k elektrickým a samořídícím vozům.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Koncern Volkswagen zaměstnává podle agentury DPA po celém světě více než 624 000 lidí, z toho v Německu 282 000. Kromě Německa počítá automobilka s rušením pracovních míst v Severní Americe, Argentině a Brazílii.

Zároveň hodlá Volkswagen investovat vysoké částky do budoucnosti. Hlavní značka VW by měla v německých závodech v příštích pěti letech vynaložit 3,5 miliardy eur, zaměří se hlavně na výrobu elektrických vozů a na nové digitální aktivity. Díky tomu vznikne v Německu 9 000 nových pracovních míst.

Dohoda o snižování nákladů a o investicích, kterou vedení uzavřelo se zástupci odborů, otevírá cestu pro vytvoření nové strategie, uvedl ředitel značky VW Herbert Diess. Tato strategie by měla být představena v nadcházejících týdnech, napsala agentura Reuters.

Generální ředitel skupiny Matthias Müller uvedl, že plán je „největším reformním balíčkem v historii hlavní značky“. Snižování počtu pracovních míst by mělo být založené na dobrovolném odchodu, třeba v podobě předčasného důchodu, a ne na propouštění. Vedení automobilky odborům výměnou za dohodu slíbilo, že nebude v německých závodech nuceně propouštět do roku 2025.

Díky snížení počtu zaměstnanců se má produktivita v německých závodech zlepšit o 25 procent a provozní marže značky VW stoupnout na čtyři procenta z letošních očekávaných dvou procent. To je však stále méně než u konkurenčních automobilek Renault a PSA Peugeot Citroën, které mají za cíl zvýšit do roku 2021 marži na šest procent.

Analytici a investoři dohodu přivítali. Fond TCI, který je velmi kritický k vedení automobilky, dodal, že dohoda vypadá jako dobré řešení, ovšem v případě, že bude dodržena. „Je snadné o tom mluvit. Nyní to musejí uskutečnit a splnit,“ uvedl partner TCI Ben Walker.

Koncern Volkswagen výrazně postihl skandál s manipulacemi při měření emisí. Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software, který manipulaci umožňuje. Při jízdě pak auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se mimo jiné týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Urovnání skandálu koncern přijde na mnoho miliard eur.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen (VW), Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních MAN, Scania a užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.