Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Volkswagen si na uhašení emisního skandálu najal bývalou soudkyni

  16:43aktualizováno  16:43
Do vedení německé automobilové skupiny Volkswagen přejde od ledna nynější členka představenstva konkurenční automobilky Daimler Christine Hohmannová-Dennhardtová. Pětašedesátiletá Němka je známa jako krizová manažerka pro řešení skandálů.

Christine Hohmannová-Dennhardtová dříve působila jako soudkyně německého Ústavního soudu. Archivní snímek | foto: AP

Bývalá politička a soudkyně ústavního soudu dostane na starost vedení právních záležitostí a jejím hlavním úkolem bude dohlížet na nápravu skandálu s emisemi. Uvedly to obě automobilky.

Daimler uvedl, že s uvolněním Hohmannové-Dennhardtové, která u něj měla smlouvu do roku 2017, vyslovil souhlas. Firma si bývalou soudkyni najala, aby dohlédla na nápravné kroky po úplatkářském skandálu.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Volkswagenu hrozí kvůli skandálu náklady v řádu desítek miliard eur.

Volkswagen rovněž jmenoval nového šéfa své finanční divize, uvedla agentura Reuters. Lars-Henner Santelmann v jejím vedení nahradí Franka Wittera. Ten byl počátkem měsíce pověřen funkcí finančního ředitele celé skupiny poté, co byl dosavadní finanční šéf Hans Dieter Pötsch jmenován novým předsedou dozorčí rady Volkswagen, hp šeb

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Módní značky jdou do boje o chytré hodinky, Švýcaři zůstávají u klasiky

Obyčejné náramkové hodinky by v budoucnu mohly dopadnout jako tlačítkové telefony po nástupu smartphonů. Takový příměr se alespoň nabízí při pohledu na vývoj...  celý článek

Test softwarových úprav motoru 2,0 TDI prováděly evropské autokluby. Technici...
Dieselgate je novým rizikem pro německou ekonomiku, varuje ministerstvo

Emisní skandál s dieselovými motory je novým rizikem pro německou ekonomiku. Uvedlo to německé ministerstvo financí ve své pravidelné měsíční zprávě. Dalšími...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.