Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen v Evropě dál roste, aféře navzdory. Klesá mu však tržní podíl

  12:28aktualizováno  12:28
Prodeje nových osobních aut v Evropě dál rostou, především díky silné poptávce v řadě jihoevropských zemích. Odbyt nových vozů roste už 25 měsíců v řadě. Na číslech za září, která zveřejnila Asociace evropských výrobců automobilů, zatím ještě není vůbec vidět prakticky dopad aféry s naftovými motory koncernu Volkswagen.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Prodeje všech značek koncernu VW v září rostly. K datům je však potřeba přistupovat opatrně: nejde o reálné prodeje, ale reálné registrace nových vozů. Vzhledem k čekacím dobám na nové auto jsou například v září registrovaná auta, které si zákazníci objednali například v červnu či červenci. „Můžeme očekávat, že určitý pokles nových objednávek nastane přinejmenším u aut s dieselovými motory do doby, než zákazníci získají jistotu o tom, že nová auta skutečně splňují emisní limity,“ uvedl Jan Linhart z KPMG.

Přesto data ukazují velmi dobrou situaci na trhu. Prodeje rostou 25 měsíců v řadě a růst vykazují prakticky všechny hlavní trhy. Podle ACEA růstu pomáhají pokračující programy na podporu výměny starších vozidel za nová a ekonomické zotavování v jižní Evropě. Například ve Španělsku prodej meziročně vzrostl o 22,5 procenta. V Německu se odbyt zvýšil o 4,8 procenta, což představuje nejmenší nárůst z velkých unijních trhů.

V Evropě se za prvních devět měsíců prodalo 10,4 milionu osobních aut. I přes pozitivní vývoj ještě trh není zdaleka na číslech před krizí: vrchol byl v roce 2007, kdy prodeje dosáhly za tři čtvrtletí téměř 12 milionů vozů.

Celý koncern Volkswagen zaznamenal za září růst o 8,3 %, zatímco trh rostl téměř o desetinu. Nad průměrem evropského trhu byla s desetinovým růstem například Škoda Auto. Koncernu VW klesl nepatrně tržní podíl: za celý rok má 25 % celého trhu, loni měl za prvních devět měsíců 25,3%.

Růst vykazují prakticky všechny velké značky. Zajímavý je i souboj asijských výrobců. Například Nissan se dostal v září před Toyotu, výrazně ztrácí naopak Mitsubishi.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.