Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Volkswagen v Evropě dál roste, aféře navzdory. Klesá mu však tržní podíl

  12:28aktualizováno  12:28
Prodeje nových osobních aut v Evropě dál rostou, především díky silné poptávce v řadě jihoevropských zemích. Odbyt nových vozů roste už 25 měsíců v řadě. Na číslech za září, která zveřejnila Asociace evropských výrobců automobilů, zatím ještě není vůbec vidět prakticky dopad aféry s naftovými motory koncernu Volkswagen.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Prodeje všech značek koncernu VW v září rostly. K datům je však potřeba přistupovat opatrně: nejde o reálné prodeje, ale reálné registrace nových vozů. Vzhledem k čekacím dobám na nové auto jsou například v září registrovaná auta, které si zákazníci objednali například v červnu či červenci. „Můžeme očekávat, že určitý pokles nových objednávek nastane přinejmenším u aut s dieselovými motory do doby, než zákazníci získají jistotu o tom, že nová auta skutečně splňují emisní limity,“ uvedl Jan Linhart z KPMG.

Přesto data ukazují velmi dobrou situaci na trhu. Prodeje rostou 25 měsíců v řadě a růst vykazují prakticky všechny hlavní trhy. Podle ACEA růstu pomáhají pokračující programy na podporu výměny starších vozidel za nová a ekonomické zotavování v jižní Evropě. Například ve Španělsku prodej meziročně vzrostl o 22,5 procenta. V Německu se odbyt zvýšil o 4,8 procenta, což představuje nejmenší nárůst z velkých unijních trhů.

V Evropě se za prvních devět měsíců prodalo 10,4 milionu osobních aut. I přes pozitivní vývoj ještě trh není zdaleka na číslech před krizí: vrchol byl v roce 2007, kdy prodeje dosáhly za tři čtvrtletí téměř 12 milionů vozů.

Celý koncern Volkswagen zaznamenal za září růst o 8,3 %, zatímco trh rostl téměř o desetinu. Nad průměrem evropského trhu byla s desetinovým růstem například Škoda Auto. Koncernu VW klesl nepatrně tržní podíl: za celý rok má 25 % celého trhu, loni měl za prvních devět měsíců 25,3%.

Růst vykazují prakticky všechny velké značky. Zajímavý je i souboj asijských výrobců. Například Nissan se dostal v září před Toyotu, výrazně ztrácí naopak Mitsubishi.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
DámeJídlo.cz bude dodávat do „piknikových“ lokalit. Startuje v Praze a Brně

Rozvozce jídla DámeJídlo.cz startuje novou službu. Objednávku bude možné vyzvednout na takzvaných Pick-up pointech v Praze a Brně, ty by se ale měly postupně...  celý článek

Nové datové centrum skupiny ČEZ na pozemku bývalé elektrárny Tušimice I.
ČEZ buduje u Tušimic nové datové centrum za 450 milionů korun

Na pozemcích po bývalé elektrárně Tušimice I. startuje výstavba nového hlavního datového centra skupiny ČEZ. Servery s kapacitou osm petabajtů nahradí...  celý článek

Elektronická stravenka - bezkontaktní karta, kterou je možné platit ve...
Stravenkový trh se rozrůstá. Digitální poukazy nabídne i Arca Capital

Investiční skupina Arca Capital vstoupila na trh zaměstnaneckých benefitů. Na trh uvedla Gusto Kartu, která funguje jako elektronická stravenka. Arca, která o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.