Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Volkswagen v Německu po 25 letech omezil výrobu

  18:20aktualizováno  18:20
Největší evropská automobilka Volkswagen v pondělí poprvé po 25 letech omezila výrobu ve svých německých závodech. Část výroby, zejména montážní linky, zůstane do neděle stát.

Firma začne znovu vyrábět 1. března. Ilustrační foto | foto: Volkswagen

V německých koncernových závodech Volkswagenu, kterému patří také česká společnost Škoda Auto, se omezení výroby týká zhruba dvou třetin z 92 tisíc zaměstnanců, tedy zhruba 61 tisíc lidí. Výrobu opět nastartuje noční směna 1. března. Odstávka se naopak netýká úseku výzkumu a vývoje a části výroby komponentů.

Omezeně teď pracují mateřský závodu ve Wolfsburgu i pobočky v Emdenu, Hannoveru, Zwickau a Drážďanech.

Volkswagen sice profituje z takzvaného šrotovného, tedy prémie, kterou vyplácí stát za koupi nového vozu a zároveň sešrotování nejméně devět let starého auta, ale zvýšená poptávka se týká hlavně malých vozů. Takovými jsou u VW modely Fox a Polo, které se však nevyrábějí přímo v Německu.

Omezování práce se netýká jen Německa. Škoda Auto letos v prvním pololetí vyrábí jen čtyři dny v týdnu, výjimkou bude na konci února a v březnu výroba Škody Fabia. Její odbyt se v posledních týdnech zvedl právě především díky šrotovnému v Německu. Ostatní modely na tom ale tak dobře nejsou.

Bratislavský závod Volkswagenu zastavil na více než týden práci už minulé pondělí. V pobočce, která v lednu zaměstnávala kolem 7 500 lidí, bude výroba luxusních sportovně-užitkových vozů Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne stát až do úterý.

Maďarská továrna automobilky Audi, která patří rovněž do skupiny Volkswagen, zastavila montáž aut a výrobu motorů ode dneška do konce února. V maďarském Györu pro ni pracuje 5 800 lidí.

Celý koncern letos počítá s poklesem obratu o 10 až 12 procent. Loni přitom zaznamenal rekordní odbyt, když na celém světě prodal 6,23 milionu aut.

Na úsporný pracovní režim najely také další automobilky, jako BMW a Daimler.

Firmy se tak snaží čelit dramatické odbytové krizi na nejdůležitějších trzích v USA, západní Evropě či Japonsku.

Krize německého automobilového průmyslu těžce doléhá také na dodavatele automobilových součástek, kteří byli rovněž nuceni výrobu omezit

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.