Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O ničem jsem nevěděl, řekl bývalý šéf VW zákonodárcům o dieselgate

  13:21aktualizováno  13:21
Bývalý generální ředitel německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn při svém čtvrtečním vystoupení před německými zákonodárci řekl, že nevěděl o systematickém podvádění s emisemi u vozů s naftovými motory dříve, než automobilka podvody oficiálně přiznala. Netuší ani, kolik osob o podvodech vědělo, napsala agentura Reuters.

Martin Winterkorn při svém dnešním vystoupení před německými zákonodárci (19. ledna 2017). | foto: Reuters

Winterkorn vystoupil před parlamentním výborem, který se zabývá vyšetřováním emisního podvodu automobilky Volkswagen. Hlavní snahou je zjistit, kdy se bývalý generální ředitel a nejvyšší vedení automobilky dozvěděli o podvodech u naftových vozů a proč se nerozhodli informovat investory dříve. Winterkorn se objevil na veřejnosti poprvé od 22. září 2015, kdy se v televizi omluvil za skandál. Den na to rezignoval.

Investoři zřejmě budou pozorně sledovat Winterkornův výstup a hledat v jeho projevu záchytné body, které by ukázaly, kdy se o manipulacích dozvěděl. Investoři požadují po automobilce odškodné 8,8 miliardy eur (237,7 miliardy korun) kvůli propadu cen akcií po vypuknutí skandálu.

Volkswagen tvrdí, že jeho výkonná rada nevěděla o softwarových manipulacích do konce srpna 2015. Automobilka formálně oznámila americkým úřadům podvádění na začátku září.

Fotogalerie

Na otázku, zda si myslí, že z podvádění může být obviněno jen několik techniků, Winterkorn odpověděl, že o podvodu zřejmě věděla více než hrstka zaměstnanců, sám však neví, kolik lidí se na podvodech podílelo. Upozornil, že softwarové aplikace představují velmi specifickou oblast práce při vývoji motorů.

Winterkorn rovněž upozornil, že nemůže komentovat detaily, které jsou součástí trestního vyšetřování v Německu. Odmítl také odpovědět na několik otázek týkajících se toho, kdy přesně se co dozvěděl, dodala agentura AP.

Volkswagen tento měsíc přiznal americkým prokurátorům, že zhruba 40 zaměstnanců smazalo tisíce dokumentů ve snaze zakrýt před regulátory podvádění s emisemi.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do asi 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. V USA již v trestním vyšetřování emisního skandálu zatkly prvního firemního manažera, bývalého šéfa amerického oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů Olivera Schmidta.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ruský ropný gigant Rosněfť. Ilustrační snímek.
Čínský konglomerát CEFC pokukuje po podílu v ruském petrogigantu Rosněft

Čínská společnost CEFC China Energy jedná o koupi podílu v ruské státní ropné společnosti Rosněfť. S odvoláním na své zdroje to v pátek uvedla agentura...  celý článek

Bill Gates (25. září 2013)
Gates zchudl téměř o pět miliard dolarů, věnoval je na charitu

Nejbohatší člověk světa daroval na charitu prostřednictvím akcií Microsoftu 4,6 miliardy dolarů (asi 102 miliard korun). Podíl Billa Gatese ve firmě se tak...  celý článek

Test softwarových úprav motoru 2,0 TDI prováděly evropské autokluby. Technici...
Dieselgate je novým rizikem pro německou ekonomiku, varuje ministerstvo

Emisní skandál s dieselovými motory je novým rizikem pro německou ekonomiku. Uvedlo to německé ministerstvo financí ve své pravidelné měsíční zprávě. Dalšími...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.