Ford Fiesta

Ford Fiesta | foto: Ford

Volkswagen ztrácí. Golf byl sesazen z trůnu, nejprodávanější je Fiesta

  • 12
Tržní podíl německého automobilového koncernu Volkswagen na rostoucím evropském trhu dál klesá. Dosud nejprodávanější vůz Volkswagen Golf spadl na druhé místo, novou evropskou jedničkou se s předstihem několika set kusů stal Ford Fiesta.

Statistiky prodejů aut v Evropě za první tři měsíce letošního roku ukazují, že tržní podíl Volkswagenu dál klesá, i když jeho prodeje dál rostou. V březnu podíl VW klesl po dlouhé době pod deset procent, podíl všech značek koncernu včetně Škody pak na 21 procent.

Automobilka navíc přišla o post výrobce nejprodávanějšího auta v Evropě. Po sedmi letech spadl v březnu její zástupce na druhou příčku a místo evropské jedničky zaujal Ford Fiesta. Golfa porazila Fiesta o necelých pět set vozů.

„Golf zažívá přirozené zpomalení prodejů, protože dochází zásoby původní verze před faceliftem a nových ještě není kvůli náběhu tolik. Navíc Ford byl cenově agresivnější v porovnání s Volkswagen,“ říká Felipe Munoz ze společnosti Jato Dynamics, která data za prodeje zveřejnila. Podle Munoze je důvodem poklesu i to, že celkově klesají prodeje dieselových motorů, což má dopad právě na kategorie aut typu Golf.

Nejprodávanější auta v Evropě za březen 2017
Modelpočet vozidel
Ford Fiesta47 263
Volkswagen Golf46 795
Volkswagen Polo40 669
Renault Clio40 209
Opel Corsa38 254
Nissan Qashqai36 665
Ford Focus 33 397
Opel Astra31 288
Peugeot 20828 558
Renault Captur27 195

Zdroj: Jato Dynamics

Fiesta je dlouhodobě evropskou dvojkou v prodejích. Volkswagen dál uhájil třetí místo pro Polo, z první desítky v březnu vypadla například Škoda Octavia. Stejně tak vypadla Škoda i z první desítky nejprodávanějších značek – před ní je Nissan a Toyota.

Čísla za první čtvrtletí letošního roku ukazují stále vysokou poptávku po nových vozech. Jen v březnu stouply registrace nových aut o desetinu. V počtu se tak dostala Evropa před trh USA.

Zájmu Evropanů o nová auta vévodí znovu vozy kategorie SUV, jejich tržní podíl stoupl už na 28,7 procenta.