Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Volkswagen založil v Rusku továrnu na škodovky

  12:57aktualizováno  12:57
Německý automobilový koncern Volkswagen udělal viditelný krok v expanzi na východ. Jeho představitelé položili u obce Grabcevo v Kalužské oblasti základní kámen své první ruské továrny. Prvním hotovým autem by měla být Škoda Octavia.

Volkswagen založil první výrobní závod v Rusku. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Položení základního kamene se v průmyslové zóně nedaleko místního letiště zúčastnili za stranu investora předseda představenstva koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder i předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig. Ruskou stranu zastupoval ministr hospodářského rozvoje German Gref a guvernér kalužské oblasti Anatolij Artamonov.

Po dokončení by měla továrna chrlit až 115 tisíc vozů koncernových značek.

Auta se budou od podzimu 2007 nejprve montovat z dovezených dílů. V roce 2009 by měla být postavena svařovna, lakovna a odstartovat by měla i výroba nového automobilu vyvinutého přímo pro ruský trh.

Celková investice Volkswagenu dosáhne 400 milionů eur (asi 11 miliard korun), což je pro zahraničního výrobce automobilů rekordní částka. Rozhovory o vstupu koncernu do Ruska trvaly několik let.

Pro oblast továrna znamená především nová pracovní místa, kterých by mělo údajně být 3000 až 3500. Kalugu si lidé z Volkswagenu vybrali mimo jiné pro její kvalifikovanou pracovní sílu, ale i daňové úlevy slíbené místní administrativou.

Volkswagen nyní vyjednává s ruskými dodavateli; v plánu je, aby mezi 60 a 70 procenty dílů pocházelo z Ruska. Škoda si od nové továrny slibuje především zvýšení prodeje svých vozů v Rusku, ale také jejich zlevnění, možná až o 15 procent.

Ruská administrativa totiž slíbila uvalit na dovážené díly pouze tříprocentní clo. Při dovozu celého vozu je přitom clo 25 procent.

V továrně mají kromě octavií vznikat i Škoda Fabia a Superb, nové "speciálně ruské" auto, ale také několik typů značky Volkswagen: Polo, Passat a Touareg.
Zástupci koncernu Volkswagen zmiňují, že by rádi ovládli pět procent ruského trhu s automobily. Svá auta už přímo v Rusku kompletují či vyrábějí také například francouzský Renault či americký Ford, diskuse se vedou i o dalších světových
automobilkách.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozíky si následně převezmou pracovníci vyskladňující zboží. Ti opět skenují...
Amazon přidá na hodinové mzdě desetikorunu. Vedoucí si polepší o 6 procent

Americký internetový prodejce Amazon zvýší v Česku od září nástupní mzdu o osm procent. Hodinová sazba se tak zvýší na 135 korun, vedoucím týmu stoupne o 5,9...  celý článek

pujčky bankovní a nebankovní
Provident se topí v problémech. Akcie firmy spadly o 75 procent

Britská společnost Provident Financial Group v úterý opět zhoršila výhled, už podruhé za poslední dva měsíce. Její ředitel Peter Crook nečekaně rezignoval a...  celý článek

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.