Tuzemská automobilka, která patří do skupiny Volkswagen, zaznamenala dvojnásobný odbyt. Prodej samotných volkswagenů se zvýšil o 32,4 procenta na 1,12 milionu. Škoda Auto prodala v Číně 122 256 aut, což bylo téměř o 107 procent více než předloni. Prodej aut značky Audi stoupl o třetinu na 158 941 kusů.
"Rok 2009 byl mimořádný, protože přinesl spoustu výzev i příležitostí. Naše odhady prodeje jsme několikrát zvyšovali," sdělil k údajům šéf čínské divize Volkswagenu Winfried Vahland.
Pro letošní rok Volkswagen odhad neposkytl, uvedl však, že je "naplněn důvěrou" a očekává růst celého čínského automobilového trhu o deset až patnáct procent.
Volkswagen naláká Číňany na sedm nových modelů
Největší evropská automobilová skupina uvede letos na čínský trh sedm nových modelů. Volkswagen loni oznámil, že do roku 2011 chce v Číně investovat do rozšíření výroby a posílení výzkumu a vývoje více než čtyři miliardy eur.
Volkswagen vyrábí vozy v Číně mimo jiné ve spolupráci s největším čínským automobilovým výrobcem SAIC Motor. Ten v loňském roce zvýšil prodej svých vozů o 57 procent na 2,72 milionu.
Čína loni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích.