Volné ruce od Nokie pobuřují ženy

Nedávno se v okolí silnic začal na velkých reklamních billboardech, objevovat obrázek ukazující řidiče osahávajícího spolujezdkyni. Jde o reklamu na hands-free sady Nokia, s jejíž pomocí se snaží jeden z oficiálních distributorů této značky, firma Celadon Group, připomenout řidičům, že by měli používat za jízdy hands-free. Naneštěstí v této kampani firma použila karikaturu, která uráží ženy. Tedy alespoň podle vyjádření mnohých ženských organizací, podle nichž porušuje zákon o regulaci reklamy, a to hned v několika bodech.

Zákon hovoří o tom, že „reklama nesmí zobrazovat prvky, které by byly v rozporu s dobrými mravy, zejména prvky urážející národnostní nebo náboženské cítění, ohrožující obecně nepřijatelným způsobem mravnost nebo propagující násilí, prvky snižující lidskou důstojnost nebo využívající motiv strachu“.

Podle tiskové zprávy, pod níž jsou podepsané téměř všechny ženské organizace v České republice, například Výzkumný tým Gender při Sociologickém ústavu Akademie věd nebo Feministická skupina 8.3, billboard porušuje hned tři z uvedených ustanovení.

Celý článek Mobil.cz si přečtěte ZDE.

Kontroverzní karikatura pobuřující ženské organizace, kterou použil distributor mobilních telefonů k propagaci používání hands-free sad při telefonování za jízdy.