Nový podvozek Gran Artic 300 představil výrobce autobusů na veletrhu FetransRio v brazilském Riu de Janeiro. Na jeho základě mohou být postaveny tříčlánkové autobusy, které budou až 30 metrů dlouhé, přepravit mohou až 300 lidí.
„Je to vůz, který poskytuje ještě efektivnější způsob dopravy než dosud. Cestujícím nabídne lepší kvalitu, dopravcům pak snižuje náklady,“ řekl Fabiano Todeschini, šéf Volvo Bus pro Latinskou Ameriku.
Jde o autobus určený pro takzvané BRT systémy (Bus Rapid Transit), tedy velkokapacitní rychlou městskou autobusovou dopravu. Autobusy v tomto systému jezdí většinou ve speciálních pruzích, aby se nezdržovaly tolik dopravními zácpami. Tyto systémy jsou velmi populární právě v Jižní Americe. Volvo vyvíjelo nový autobus v Brazílii.
Dlouhé autobusy testují i v Praze. Na lince 119 na letiště jezdí aktuálně tříčlánkový autobus Van Hool AGG 300, ten je ale o pět metrů kratší (více zde).
14. listopadu 2016 |
Server Československý dopravák však upozorňuje, že i po dokončení nástavby nového podvozku nebude Volvo úplně nejdelším autobusem. „Tento titul podle serveru drží autobus s názvem AutoTram® Extra Grand, který je od roku 2012 testován v Drážďanech. Německý autobus má délku dokonce 30,7 metru, na druhou stranu se jedná o výzkumný projekt a autobus není určen pro přepravu cestujících,“ uvádí server. V komerčním provozu budou nová Volva nejdelší.