Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vrátili se další klienti Sunny Days uvízlí na Džerbě, zvažují právní kroky

  8:04aktualizováno  11:40
Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří v úterý uvízli na tuniském ostrově Džerba, už přiletěli do Česka. Na brněnském letišti přistáli před půl desátou dopoledne. Znepokojení zákazníci již e-mailem podali hromadnou stížnost a plánují další právní kroky.

Klienti Sunny Days čekají na letadlo na brněnském letišti. (16. srpna 2009) | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Se zpožděním dnes v noci z Brna odletěli i klienti cestovní kanceláře, které dovolená na Džerbě teprve čekala. Na odlet čekali od úterního večera, letadlo nakonec odletělo dnes v 01:40.

Do Brna se k odletu podle serveru tn.cz museli přesunout i zákazníci Sunny Days z Ostravy; zhruba v 19:00 je na severu Moravy vyzvedl autobus. Z Brna tak mělo odletět 50 lidí do Tunisu a 45 přímo na Džerbu.

Původně měli turisté z Džerby přiletět v úterý ve 14:00, poté byl přílet přeložen na dnešních 4:00. Podle informací z webu brněnského letiště jejich letadlo nakonec přistálo v 9:21.

Turista: V Tunisku nevysvětlili důvod zpoždění

Zástupci Sunny Days v Tunisku podle klientů nevysvětlili důvod zpoždění odletu ani neupřesnili čas náhradních spojů. "Řekli nám, že se to mění
každou minutou a že co chvíli se poletí. Nejdřív jsme jeli na letiště o
půlnoci, kde jsme i s malými dětmi čekali další čtyři hodiny," řekl ČTK
Zbyněk Kudera z Luhačovic.

Podle něj byly nejméně dvě rodiny po celou dobu zájezdu ubytovány v
náhradním hotelu v Tunisu, který měl horší vybavení než původně
zarezervovaný hotel na ostrově Džerba. V pokojích například nebyly
kuchyňské kouty ani lednice.

"Zpáteční let byl bez vody a bez jídla. Vodu nám nakonec věnoval kapitán letadla SkyEurope. Čekáme, že se nám cestovní kancelář na naši stížnost ozve, jinak pravděpodobně podnikneme nějaké právní kroky, protože si tam s námi dělali, co chtěli," dodal Kudera.

Informační šum mezi cestovkou a aerolinkami

Cestovní kancelář tvrdí, že zákazníky o odkladu předem informovala. Podle televize Nova cestovka ale nejprve uváděla, že spojení zajistí společnost ČSA; ta přitom o žádné objednávce nevěděla. Do Džerby nakonec směřoval letoun SkyEurope.

"Jde o cestující cestovní společnosti Sunny Days, kteří se na letišti prokázali letenkou na ostrov Džerba. V letovém řádu ale žádný podobný let nebyl naplánován, šlo zřejmě o nedorozumění či informační šum mezi Sunny Days a leteckými společnostmi," popsal ČTK situaci v úterý večer ředitel letiště v Brně Tuřanech Tomáš Plaček.

Problémy s dodržením termínů dovolených měla CK Sunny Days již o víkendu. Lidé od soboty do pondělka čekali na let do Tuniska.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Ilustrační snímek
Stát vyplatí zemědělcům za sucho zhruba 1,2 miliardy, řekl Jurečka

Zemědělci by za škody způsobené letošním suchem mohli podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) dostat zhruba stejné kompenzace jako v roce 2015,...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.