Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vrátíme pendolino výrobci, připustil Šimonovský

  1:00aktualizováno  1:00
Ministr dopravy Šimonovský pohrozil konstruktérům rychlovlaku Pendolino, že jim poruchové stroje vrátí. Čtyři z pěti nových souprav minulý týden vyřadil z provozu kolaps softwaru. Teď je zkoumají odborníci z italské společnosti Alstom, kde je vyrobili.

Pendolino - Pendolino je připraveno na zpáteční cestu do Prahy.(6. prosince 2005) | foto: David VotrubaiDNES.cz

ČTĚTE TAKÉ:
Kvůli vadnému softwaru stála další dvě pendolina
ČD se omluvily za poruchy pendolina a zlevnily

"V případě, že se je odborníkům z italského Alstomu nepodaří opravit a závady se budou opakovat, budeme jednat o vrácení," uvedl Šimonovský.

Ve středu chtějí zástupci Českých drah jednat o nápravě s evropským ředitelem Alstomu Terencem Watsonem. "Očekáváme garanci nasazení pendolin do provozu během několika dnů," sdělil Aleš Ondrůj z Českých drah.

Dráhy koupily od Alstomu celkem sedm rychlovlaků za zhruba 4,4 miliardy korun. Nyní jezdí podle Ondrůje pouze jediný.

Výpadek nových vlaků znamená pro dráhy i pro ministra ostudu - zvláště proto, že na pendolino se velmi dlouho čekalo.

S nátlakem na Italy to však zřejmě nebude tak jednoduché. Šimonovský včera prohlásil, že smlouva s Alstomem z roku 1996 je pro dráhy nevýhodná. Když vlaky nejezdí, nabíhá výrobci penále až po pěti dnech.

Na trati je levnější jistota
Dráhy nasadily na hlavní trať mezi Prahou a Ostravou normální vlaky, které nejsou oproti poruchovému pendolinu o tolik horší. Jsou spolehlivější, jezdí načas, a navíc jsou levnější.

Na lince SuperCity zůstalo v provozu poslední pendolino, ostatní spoje zajišťují klasické soupravy. Ty však bez problémů zvládají jízdní doby plánované pro rychlovlak.

"Při sestavování jízdního řádu se počítalo s rezervami, jízdní řád se proto dodržuje," objasňuje Ondrůj z Českých drah.

Jednotka pendolino nyní jezdí na spojích SC 501, 504, 507 a 510. Cestující, kteří si koupí jízdenku na SuperCity, navíc platí o dvacet procent méně. Cesta mezi Prahou a Ostravou tak ve druhé třídě stojí 400 korun.

Spoj lze využít i s obyčejnou jízdenkou bez toho, že by si cestující musel kupovat  navíc místenku za 200 korun. "V tomto případě ale není možné garantovat místo k sezení," upozorňuje Ondrůj.

Sleva bude platit minimálně do doby, než budou všechna pendolina opět na trati. Kdy to bude, se zatím neví.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Skupina 19 senátorů podává ústavní stížnost, v níž se domáhají zrušení části...
Devatenáct senátorů zkouší ústavní stížností zrušit část daňového řádu

Skupina devatenácti senátorů se obrací na Ústavní soud v souvislosti se zákonem o kontrolním hlášení DPH. Domáhá se zrušení části daňového řádu. Jedná se podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.