Volkswagen však čelí rovněž skandálu kvůli používání softwaru, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen však čelí rovněž skandálu kvůli používání softwaru, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. | foto: Profimedia.cz

Chyby v údajích o CO2 jsou mnohem menší, než se předpokládalo, říká VW

  • 25
Nesrovnalosti u emisí oxidu uhličitého (CO2) německého koncernu Volkswagen se mají týkat mnohem menšího počtu vozů, než se původně předpokládalo. Podle automobilky údaje o emisích chybně hlásilo 36 tisíc vozů, nikoli 800 tisíc, jak uvedla v listopadu.

Nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) vypouštěných automobily z koncernu Volkswagen mají mnohem menší rozsah, než se původně předpokládalo. Volkswagen začátkem listopadu uvedl, že zhruba 800 tisíc jeho aut zřejmě vypouští do ovzduší více CO2 a má větší spotřebu pohonných hmot, než do té doby tvrdil. Více čtěte ZDE.

Ve středu však oznámil, že chybné údaje se týkají pouze 36 tisíc vozů. Problémy prý zahrnují jen modely značky VW. Podle listopadové zprávy se přitom mohly nesrovnalosti týkat rovněž modelu Octavia české značky Škoda.

Akcie vyletěly

Aféra Dieselgate

Cena akcií společnosti Volkswagen díky středeční zprávě stoupla téměř o šest procent. „Vypadá to, že rozsah problémů VW se snižuje,“ uvedl analytik Frank Schope ze společnosti NordLB.

Koncern v listopadu varoval, že zjištěné nesrovnalosti v údajích o emisích CO2 by mu mohly způsobit hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur (zhruba 54 miliard Kč). „Původně předpokládaný dopad na hospodářské výsledky v objemu dvou miliard eur se nepotvrdil,“ uvedla ve středu firma.

Po rozsáhlém interním testování a měření je podle automobilky jasné, že téměř všechny modelové varianty, u kterých panovaly pochybnosti ohledně údajů, přece jen odpovídají původním hodnotám CO2. „Mírné odchylky byly zjištěny pouze u devíti modelových variant značky Volkswagen,“ upozornila firma.

Emisní skandál

Volkswagen však čelí rovněž skandálu kvůli používání softwaru, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncern v září přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.

Volkswagen si již na svolávání těchto automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard korun). Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na správní spory mohly náklady automobilky související s tímto skandálem překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu korun).

,