Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


USA, prokletý trh pro Volkswagen aneb naftou benzín neporazíš

  16:06aktualizováno  16:06
Stála nám ta Amerika vůbec za to, musí se ptát vrcholní manažeři Volkswagenu po skandálu s odhalením falšování emisních výsledků. Působení německého koncernu na druhém největším trhu s osobními auty má k úspěchu daleko i bez celé aféry „dieselgate“.

Volkswagen je silný prakticky po celém světě, v USA se mu ale nedaří stále prosadit tak, jak by chtěl. | foto: Reuters

Když vystoupil na jaře tehdejší předseda dozorčí rady Volkswagenu Ferdinand Piëch s kritikou šéfa celého koncernu Martina Winterkorna, mluvil mimo jiné i o problémech v USA. Jako by tehdy tušil, co se na americkém trhu ještě stane.

Volkswagen je silný prakticky po celém světě, ale v USA se mu nedaří stále prosadit tak, jak by chtěl. A to i přesto, že ještě na začátku sedmdesátých let měla značka až sedmiprocentní podíl na trhu. Pak přišel pád a znovu pokus o návrat korunovaný v roce 2011 dokončením nové továrny.

Jenže ambiciózní plán prodávat do roku 2018 v USA osm set tisíc aut ročně firma zcela jistě nesplní, i kdyby nanastal skandál s podvody u emisí.

Prodeje Volkswagenu v USA loni klesly na 367 tisíc vozů, letos do srpna mírně rostly. Problémy se přitom firmě nevyhýbaly ani letos: v srpnu musel Volkswagen do servisu svolat 420 tisíc aut kvůli možným problémů s airbagy.

Problémem Volkswagenu je i snaha protlačit na americkém trhu své naftové motory. Nafta je přitom, narozdíl od Evropy, v USA velmi okrajovým palivem, na některých pumpách není ani k dostání. Volkswagen má na trhu s novými auty přes padesát procent v oblasti dieselů. Jenže naftové motory tvoří jen jedno procento všech prodejů. Hybridní vozy mají na trhu v USA asi 2,5procentní podíl.

Úspěchu nepomohl ani návrat výroby do USA. Passaty vyrábí v závodě ve městě Chattanooga v Tennessee, levnější sedany Jetta vozí z Mexika. Neúspěch Volkswagenu je přitom paradoxem i proto, že jiným německým značkám - BMW a Mercedesu - se v zemi daří mnohem lépe.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak EC250, který výrobce Stadler nazval Giruno
Švýcaři testují v Česku svůj nový rychlovlak pro nejdelší tunel

Po českých kolejích začal jezdit nový rychlovlak od společnosti Stadler. Cestující se s ním ale nesvezou: výrobce ho jen testuje na zkušebním železničním...  celý článek

Boeing společnosti Virgin Atlantic nouzově přistál na londýnském letišti...
Číňané vstupují do Air France, Branson ztrácí většinu ve Virgin Atlantic

Britský miliardář Richard Branson ztrácí majoritní podíl v aerolinkách Virgin Atlantic, které před více než třiceti lety zakládal. Prodej třetiny akcií je...  celý článek

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto
Billboardy od dálnic v září zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

Od září zmizí od dálnic a silnic I. třídy na 3 tisíce billboardů. Jejich provozovatelé budou zákaz respektovat, někteří se ale chtějí s Českem soudit o ušlý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.