Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Továrna Volkswagenu ruší směnu. Automobilka přestala nabírat lidi

  18:21aktualizováno  18:21
Továrna německé automobilky Volkswagen v dolnosaském Salzgitteru, která je hlavní výrobnou motorů společnosti, ruší s ohledem na vývoj skandálu s emisemi zvláštní směnu. Společnost ve středu také oznámila, že její finanční divize pozastavila přijímání nových zaměstnanců.

Výroba modelu Volkswagen Golf V ve Wolfsburgu. | foto: ČTK

Mluvčí motorárny v Salzgitteru Stella Pechmannová ve středu potvrdila zprávu listu Wolfsburger Allgemeine Zeitung o rušení zvláštní směny, která byla zavedena kvůli vysoké poptávce. Označila to za „čistě preventivní opatření“, jímž závod reaguje na nynější nejistou situaci po vypuknutí skandálu kolem manipulace emisí u naftových motorů.

Aféra dieselgate

Stejným způsobem odůvodnila zmrazení náboru nových lidí finanční divize Volkswagenu, která poskytuje zákazníkům úvěry na nákupy vozů a uzavírá leasingové smlouvy se správci firemních flotil. Její mluvčí Stephen Voges podle agentury AP dodal, že dosavadních dohod o přijetí zaměstnanců se tento krok nedotýká.

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble ve středu podle médií prohlásil, že Volkswagen v důsledku skandálu projde výraznými strukturálními změnami. Podle zdroje agentury Reuters se ve středu večer kvůli skandálu sejde výkonný výbor dozorčí rady Volkswagenu a posoudí dosavadní výsledky interního vyšetřování.

Volkswagen není sám

Skandál kolem falšování údajů o měření emisí bude mnohem širší a neomezí se pouze na německý automobilový koncern Volkswagen. Ve středu to řekl předseda ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch. Podle něj se k podvodům uchýlilo mnoho evropských automobilek, aby zajistily, že budou auta s dieselovým motorem konkurenceschopná vůči benzinovým.

„Ještě nás čeká mnoho odhalení u dalších značek,“ řekl Resch. Další německé automobilky Daimler a BMW nicméně v minulém týdnu popřely, že by s emisními údaji manipulovaly.

„Máme tady evropskou, možná až za hranice Evropy sahající formu organizovaného podvádění. Protože podle našich poznatků v posledních letech se stalo běžnou praxí, že se motory optimalizují, aby vykazovaly dobré výsledky při testech, a že vozy umí rozpoznat, kdy jsou testovány a kdy je třeba dodržet předepsané hodnoty emisí,“ uvedl Resch.

Konkurenční souboj

Podle Resche chtěly automobilky falšováním údajů o emisích posílit konkurenceschopnost dieselových aut. „Pokud by ta auta dodržovala normy, bylo by nutné je vybavit zařízením pro čištění výfukových plynů. Tato zařízení ale snižují výkon aut a zvyšují jejich spotřebu. Dieselové vozy by tak byly méně konkurenceschopné proti benzinovým a hybridním,“ řekl předseda DUH.

Samotná úprava motoru, aby vyhovoval emisním normám, přitom podle Resche není drahá. „Technické náklady se u jednoho motoru pohybují mezi 200 a 300 eury (5 400 a 8 100 korun),“ řekl. Úprava motoru u aut, která už jsou v provozu, ale podle něj bude mnohem dražší a navíc může ovlivnit i provozní vlastnosti vozidel.

Motor, který to zavařil Volkswagenu:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zemědělský podnik v Brništi má se svými kravami druhou nejvyšší mléčnou...
Zakladatel eBaye chce mléčnou farmu na Havaji. Obyvatelé jsou proti

Snaha snížit závislost obyvatel Havaje na dovozu potravin z pevniny nezískala takový ohlas, jaký by si asi zakladatel eBaye Pierre Omidyar představoval. Na...  celý článek

Šéf Uberu Travis Kalanick.
Akcionář Uberu žaluje bývalého šéfa alternativní taxislužby za podvod

Zakladatel a bývalý šéf alternativní taxislužby Uber Travis Kalanick čelí žalobě za podvod, kterou na něj podala investiční firma Benchmark Capital. Ta tvrdí,...  celý článek

Donald Trump přivítal ve svém sídle čínského prezidenta s chotí. (6.4.2017)
Přezkum duševního vlastnictví nesmí poškodit obchod, vzkázala Čína Trumpovi

Čína bude bránit své zájmy, pokud Spojené státy poškodí vzájemné obchodní vazby, oznámilo čínské ministerstvo obchodu. Reagovalo tak na memorandum podepsané...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.