Pětimiliontá škodovka tak bude sloužit seniorům a zdravotně postiženým občanům.
Německý koncern vstoupil do Škody Auto v dubnu roku 1991. V soutěži porazil francouzský Renault. Mimo jiné proto, že chtěl pokračovat ve výrobě řady Škoda Favorit, v té době jediné, která se tu vyráběla. V době vstupu Němců závod chrlil 170 tisíc favoritů ročně.
- Historie první škodovky
- Jak VW zvítězil nad Renaultem
- Jak dlouho se vydělává na škodovku
Firma ale brzy začala vývoj posouvat dál. "Prvním modelem značky, který využil strategii sdílených společných modulů a technologií s dalšími vozy koncernu Volkswagen, byla Škoda Octavia," připomněl mluvčí společnosti Evžen Krauskopf.
Octavii dělníci montují právě v domáckém závodě v Mladé Boleslavi, stejně jako další oblíbené vozy - fabie. Od roku 1991 tu z pásů sjelo celkem 3 756 148 automobilů.
Na speciální verze modelu Octavia a auta Octavia Tour se specializuje závod ve Vrchlabí, kde vzniklo 727 046 aut. Pro výrobu největší škodovky – luxusního superbu – byl v roce 2001 postaven zcela nový závod v Kvasinách. Ten se nyní dál rozšiřuje a připravuje se na výrobu roomsteru. - více zde
Vůbec první vůz Škoda vyrobila právě před sto lety. (více zde) V současné době se vozy značky Škoda prodávají na 85 trzích celého světa. Celková produkce má letos přesáhnout rekordních 491 000 automobilů modelových řad Škoda Fabia, Octavia Tour, Octavia a Superb.
Přehled vozů Škoda vyrobených v letech 1991 až 2005 (do 1.11.2005) | ||
Modelová řada | Období | Počet vozů |
Favorit, Forman, Pick-up | 1991-1994 | 768 690 |
Felicia, Felicia Combi, Pick-up | 1994-2001 | 1 420 441 |
Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan | od 1999 | 1 379 978 |
Octavia, Octavia Combi (Tour) | od 1996 | 1 144 677 |
Octavia, Octavia Combi | od 2004 | 201 999 |
Superb | od 2001 | 84 215 |
Celkem | 5 000 000 | |
Zdroj: Škoda Auto |