Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zastavil prodej nových aut s podvodným softwarem v celé EU

  14:35aktualizováno  20:49
Německý automobilový koncern Volkswagen zastavil v Evropské unii prodej nových aut vybavených naftovými motory EA 189, které umožňují manipulovat s testy emisí. Opatření se podle mluvčího firmy týká „velmi omezeného počtu vozů“, které mají prodejci na skladě.

Mezi soukromými prodejci VW narůstají obavy ohledně toho, co budou dělat s neprodanými zásobami, na které nyní sedá prach. | foto: Reuters

V některých evropských zemích byl prodej těchto vozů zastaven již dříve, informovala agentura DPA. Podle mluvčího se v důsledku zastavení prodeje může v některých případech stát, že zákazníkům nebude objednaný automobil dodán. V České republice již tyto vozy v prodeji nejsou, řekl mluvčí importéra koncernových značek do ČR Jan Klíma.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Volkswagen minulý týden oznámil, že kvůli tomuto skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionu naftových vozidel. Ve středu firma podle agentury Reuters uvedla, že zhruba tři miliony problémových vozů v Evropě mají motory o objemu 1,6 litru, které budou vyžadovat hardwarové změny. U motorů s menším či větším objemem než 1,6 litru by podle dřívějších informací měly stačit softwarové úpravy.

Volkswagen si již na náklady spojené se skandálem vytvořil rezervu 6,5 miliardy eur (176 miliard korun). Nový šéf koncernu Matthias Müller ve středu upozornil, že firma si možná bude muset dát kvůli skandálu stranou další peníze. „Těch 6,5 miliardy se vztahuje ke svolávání vozů,“ řekl Müller. „O jakékoliv další tvorbě rezerv mohu pouze spekulovat,“ dodal.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu snížil cenu akcií automobilky o zhruba třetinu a donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.