Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Výběr lyží v bazaru žádá pečlivost

  12:56aktualizováno  12:56
- Nákup lyží v bazaru je sice stejná sázka do loterie jako návštěva tuzemské půjčovny,ale zákazníci v něm mají o mnoho vyšší šance na úspěch. Zatímco v půjčovnách byla minulou sezonu polovina lyží hlavně kvůli vázání vysloveně nebezpečných, bazary prodávaly v té letošní jen málo takových párů. Prokázal to test desatera lyží z velkých, náhodně vybraných specializovaných bazarů.
»Kvalita bazarových lyží byla pár od páru proměnlivá, ale kupodivu velmi dobře fungovala všechna vázání,« uvedl po ukončení laboratorních zkoušek technik Strojírenského zkušebního ústavu Marek Bidlas a tento fakt stavěl do protikladu k lyžím z půjčoven, které mívají vázání často zrezivělé, neseřízené a ne úplně funkční. Nabídl i vysvětlení: »Alpské půjčovny, odkud většina bazarových lyží pochází, se o vázání dobře starají. Navíc před odprodejem je ještě vyčistí a zkontrolují.« Mnohé tuzemské půjčovny, které čerpají ze stejných zdrojů jako bazary,na nich potom již jen vydělávají a během sezony vázání nevěnují ani nejmenší péči. Kromě vázání byly kamenem úrazu u některých testovaných bazarových lyží i skluznice a hrany. Běžné škrábance se zakryjí při voskování, ale hluboké vrypy je potřeba opravit v servisu - to obvykle přijde na několik set korun. Stejně tak broušení tupých hran. Velmi těžko a draho by se tak daly opravit hlavně rossignoly z bazaru Pomi v Praze, které měly vytrženou hranu a v jejím okolí utrženou skluznici, na jiném místě se hrana spolu se skluznicí od lyže dokonce odlepovala. Dobře by na tom nebyli ani novopečení majitelé lyží Head od Josefa Koriťáka z Nýrska a Kästle od Horníka z Prahy, kteří by koupili lyže s tak zbroušenými hranami, že jejich další ostření již není možné. Vrcholem všech nectností byl pár lyží Rossignol ze Sport servisu v Králově Dvoře. »Takové lyže by se neměly objevit na sjezdovce, natož pak na pultě,« uvedl po skončení laboratorních měření technik Strojírenského zkušebního ústavu Marek Bidlas. Podle jeho zjištění byla totiž jedna lyže velmi zkroucená, a tedy neovladatelná. »Konstrukce lyže byla narušena působením vnější síly,« konstatoval potom suše do úředního protokolu. Prevence před koupí úplného šuntu je podle Marka Bidlase jednoduchá: »Zákazník by měl zkontrolovat stav skluznic a hran, podívat se, zda lyže nejsou zkroucené či nalomené, a zkontrolovat, jestli není zrezivělé vázání.« Zda nejsou lyže prošlápnuté neboli v lyžařské hantýrce vypráskané, však lyžař zjistí až za jízdy na tvrdém sněhu nebo ledu.



Nabídka nejlepšího testovaného bazaru F a M se zdánlivě neliší od ostatních.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Organicky pěstovaná zelenina dostává nálepku bio, protože se pěstuje bez použití umělých hnojiv, herbicidů a pesticidů
Kontroly našly u biopotravin jen minimum pochybení. Češi jim přesto nevěří

Češi biopotravinám nedůvěřují, shodují se lidé z branže. Proto také jejich spotřeba za západní Evropou zaostává. Kontroly však ukazují, že bioprodukty patří...  celý článek

Pražští celníci zajistili tisíce párů padělané obuvi.
Celníci u Sapy zabavili přes dva tisíce párů padělaných bot za 7,5 milionu

Celníci zabavili u pražské tržnice Sapa více než dva tisíce párů padělků sportovní obuvi. Sklad v bývalé betonárně Zapa byl plný kartonových krabice s obuví...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Češi nakupují na webu jako diví, za šest měsíců utratili 46 miliard

Internetoví prodejci letos předpokládají, že jejich obrat poprvé překročí magickou stomiliardovou hranici. Výsledky za první pololetí ukazují, že k tomuto cíli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.