Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Britská školačka pomáhá Číňanům vybrat jména pro děti. Vydělává statisíce

  • 32
Originální podnikatelský nápad britské šestnáctileté dívce už vydělal v přepočtu přes jeden a půl milionu korun. Dívka založila stránky, na kterých Číňanům pomáhá vybrat pro děti vhodné anglické jméno. K založení stránek ji motivovali čínští přátelé, kteří se chtěli vyhnout kulturnímu přešlapu, jakým může být pojmenování dítěte Gandalf, Popelka, nebo Rolex.

Beau Jessopové se během výletu do Číny její tamní kamarádi zeptali, jaké anglické jméno mají dát potomkovi, informuje o originálním nápadu server The Independent.

07.září 2016 v 18:40, příspěvek archivován: 08.září 2016 v 16:20

16-year-old Beau Jessop earns £48,000 helping Chinese people choose a baby name https://t.co/vxam0OgCpU < Beau Selector...*takes applause*

Jak sama uvedla, zpočátku si pro rady tohoto typu nepřipadala jako vhodná osoba. „Nejsem pro to přeci ani kvalifikovaná a ani tak důležitá v životě konkrétního dítěte, abych byla já ta osoba, která mu vybere jméno,“ uvedla Jessopová.

Pak si ale udělala krátký průzkum a zjistila, jak v posledních dvaceti letech rychlým tempem rostla v Číně poptávka po anglických jménech. V Číně je totiž relativně obvyklé, že rodiče dávají kromě čínského jména svým dětem ještě jména anglická. Ty pak v budoucnu používají třeba v e-mailové korespondenci v podnikání nebo třeba v přihláškách na zahraniční univerzity.

Jenže Číňané neznají často kulturní význam jmen a kvůli cenzurovanému internetu mají omezený přístup k informacím. Volba tak padne často na neobvyklá nebo dokonce bizarní jména jako například Gandalf, Popelka (Cinderalla), či Rolex.

Mladá Britka tak založila stránky SpecialName.cn, kde čínským rodičům pomáhá podle určitých osobnostních rysů vybrat vhodné jméno pro jejich potomky.

Vše za malý poplatek

Rodiče nejdříve uvedou pohlaví potomka, pak vyberou vlastnosti, které by si pro své potomky přáli. Stránky jim následně vyberou krátký seznam jmen společně s významem a také známými nositeli těchto jmen. To vše za poplatek v přepočtu asi 20 korun.

Stránky mají návštěvnost kolem 27 tisíc návštěvníků měsíčně s tím, že už 221 tisíc rodičů tuto službu využilo. „Mým cílem je zaplatit si univerzitní školné a psaní textu na stránky bylo také skvělým procvičováním mé mandarínštiny,“ řekla Jessopová pro britský list The Independent.

„Trávím dvě hodiny denně mluvením se zákazníky a zjišťováním, jak služby vylepšit a pak další hodinu samotným zlepšováním stránek,“ vysvětlila.

A značku SpecialName už i rozšiřuje. „Protože rodiče milují sdílení fotek svých dětí, nedávno jsem přidala galerii, takže vytvářím SpecialName komunitu,“ svěřila se teenagerka.