Obal knihy Stanislav Bernard - Tvrdohlavý muž

Obal knihy Stanislav Bernard - Tvrdohlavý muž | foto: koláž iDNES.cz

Podnikatelé vydávají knihy. Bernard píše o pivu, Korec o realitách

  • 0
Není tak časté, že podnikatelé v tuzemsku píší knihy. Teď však vycházejí rovnou dvě. Majitel pivovaru Stanislav Bernard vydává knihu, v níž popisuje svou podnikatelskou cestu a glosuje českou politiku. Knihu vydává také šéf developerské firmy EKOSPOL Evžen Korec. Radí v ní, jak investovat do realit.

Majitel humpoleckého pivovaru Bernard líčí v knize Tvrdohlavý muž své začátky v roce 1991, popisuje překážky, které musel překonat, i úspěchy. Pivovar v posledních letech navyšuje objemy výroby a podniká bez dluhů. Už obálka knihy prozrazuje, že své vyprávění pojal s osobitým nadhledem. "Pivo dobré, majitel magor," chlubí se s jednou ze štiplavých poznámek, které za léta sklidil od lidí.

Biografie začíná úvěrovým thrillerem a vydražením humpoleckého pivovaru. Podnikatel se zamýšlí nad spornými privatizacemi a zákony, reklamou, mediálními bublinami, politickou korupcí a Evropskou unií, ale také nad rodinnými vazbami a životními prioritami. Stanislav Bernard (nar. 1955) stál mj. u vzniku Nadačního fondu proti korupci, který otevřel kauzy rozkrádání Dopravního podniku hl. m. Prahy nebo zadávání IT zakázek na ministerstvu práce.

Kniha Tvrdohlavý muž z nakladatelství 65. pole stojí 348 korun, na trhu se objeví odpoledne v 16 hodin v pražském Paláci knih Luxor.

Obal knihy Co je v domě, není pro mě

Do psaní se pustil i další dobře známý podnikatel ve svém oboru, šéf developerské firmy EKOSPOL Evžen Korec, který je s mluvčím Milanem Jankovským podepsaný pod titulem "Co je v domě, není pro mě". Investování do realit je v české kotlině méně populární téma než pivo, vydavatel to ale kompenzuje obálkou, kterou pochopí každý. A je možné, že obálka zaboduje i v soutěži Sexistické prasátečko. Dostupná je kniha i svou cenou 79 korun. EKOSPOL titul vydává vlastním nákladem.

A o čem vlastně je? Kniha vysvětluje, jak investovat do nemovitostí s cílem jejich pronájmu, ukazuje, jak se touto investicí zajistit na stáří a má být praktickým návodem, který poradí, jak nemovitost pronajmout, komu, jak se vyhnout rizikům nebo podat daňové přiznání. Kniha obsahuje i vzorové dokumenty a smlouvy.

Spoluautoři podotýkají, že jim nejde o zisk, ale o kultivaci trhu. "Vydáním knihy reagujeme na rostoucí trend nákupu bytů jako investice a prostředku zajištění na stáří. Jen u naší společnosti vzrostl za poslední dva roky podíl nákupů na investici z 12 na téměř 30 procent. Naším cílem tedy je, aby si knihu přečetlo co nejvíce lidí, kteří uvažují o nákupu bytů na investici," vysvětluje Evžen Korec.

Populární design a srozumitelné podání se zřejmě autorům vyplácí. Knihy se krátce po uvedení prodalo už 500 výtisků.

Knihy o smyslu života i uplácení

Čtenář se s knihami z pera českých podnikatelů mohl setkat už v minulosti. V celostátní distribuci je například několik knih Tomia Okamury, politika, ale zároveň jednatele cestovní kanceláře Miki Travel. Do psaní se také pustila dvojice ekonomů Vladimír Pikora a Markéta Šichtařová, kteří v knize Všechno je jinak zkritizovali důchodovou reformu. Šéfka analytické firmy Next Finance Šichtařová zároveň vydala kuchařku Citlivá kuchyně, určenou pro lidi se zdravotními potížemi jako celiakie či Crohnova choroba.

V roce 2005 se stala hitem kniha uprchlého podnikatele Radovana Krejčíře s prostým názvem Radovan Krejčíř. (více čtěte zde)