"Celkové výdaje do médií spojené s reklamou nějakým způsobem vztaženou k hokeji se mohly pohybovat mezi 150 až 200 miliony korun," sdělil Štěpán Wolde ze společnosti ARBOmedia, která prodává reklamní čas v České televizi.
Loni vydaly tuzemské firmy na reklamu spojenou s hokejem zhruba půl miliardy korun.
Letošní vítězství českého týmu se sice na reklamních výdajích projevilo kladně, zvýšily se však spíše jen v jednotkách než desítkách milionů korun, uvedl Wolde. Uvedená částka je podle něj vyšší než při stejné příležitosti před dvěma lety.
"Na celkové výši odhadů se hokejové mistrovství neodrazí, respektive je do její stávající výše již započítáno," podotkl Wolde. ARBOmedia odhadují, že letos dají firmy médiím na reklamě 17,8 miliardy korun, což je o 3,9 procenta více než v roce 2004.
Loňský rok byl po sportovní stránce výjimečný, neboť se konaly tři velké akce - olympijské hry, mistrovství světa v hokeji a evropský šampionát v kopané.
Tradiční inzerenti u hokeje vytrvali, současně se však objevují noví.
"V roce 2003 se u mistrovství v televizi objevilo deset inzerentů, letos 37," uvedl Wolde. Oproti absenci v loňském roce letos do hokejové reklamy investovaly například společnosti CAC Leasing, Fiat, Gilette, Komerční banka či Nokia.