Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Výdaje na reklamu vzrostou, ale pomaleji

  16:03aktualizováno  16:03
Televize a tisk přilákaly zatím v průběhu roku méně inzerce, než se čekalo. Podle odhadů společnosti ARBOmedia vynaloží letos inzerenti ve všech českých médiích na propagaci 16,19 miliardy korun, což je proti loňsku o tři procenta více. Původní odhady přitom počítaly s růstem téměř čtyřprocentním.

"Výsledky prvních osmi měsíců a výhled na konec roku ukazují na pomalejší tempo především u dvou nejsilnějších mediálních sektorů - televizí a tisku. Televize zpomalily především v důsledku náročného vyjednávání některých velkých klientů, které opozdilo a přibrzdilo jejich investice," říká Štěpán Wolde z ARBOmedia.

Určitý vliv přičítá i nižší sledovanosti způsobené extrémně teplým počasím v období mezi květnem a zářím.

Zpomalení tempa růstu u tisku způsobila podle Woldeho mimo jiné i konkurence televizí, které díky dokázaly přilákat část velkých investic původně určených tiskovým médiím.

Dosavadní vývoj letošního roku naopak ukazuje výrazné posílení reklamních příjmů rádií a internetových serverů.

Letošní dynamiku by si měl inzertní trh udržet i v roce 2004. K oživení by mohly přispět i dvě velké sportovní události - letní olympiáda a fotbalové mistrovství Evropy. Celkové výdaje na reklamu by měly v tuzemských médiích vzrůst na 16,685 miliardy korun.

Výdaje na reklamu do českých médií
(v milionech korun)
Média Rok 2003 Rok 2004
Televize 7 640 8 000
Tisk 5 840 5 920
Outdoor 1 125 1 120
Radio 1 115 1 140
Internet 235 285
Ostatní 235 220
CELKEM 16 190 16 685
Pramen: ARBOmedia

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.