"Výsledky prvních osmi měsíců a výhled na konec roku ukazují na pomalejší tempo především u dvou nejsilnějších mediálních sektorů - televizí a tisku. Televize zpomalily především v důsledku náročného vyjednávání některých velkých klientů, které opozdilo a přibrzdilo jejich investice," říká Štěpán Wolde z ARBOmedia.
Určitý vliv přičítá i nižší sledovanosti způsobené extrémně teplým počasím v období mezi květnem a zářím.
Zpomalení tempa růstu u tisku způsobila podle Woldeho mimo jiné i konkurence televizí, které díky dokázaly přilákat část velkých investic původně určených tiskovým médiím.
Dosavadní vývoj letošního roku naopak ukazuje výrazné posílení reklamních příjmů rádií a internetových serverů.
Letošní dynamiku by si měl inzertní trh udržet i v roce 2004. K oživení by mohly přispět i dvě velké sportovní události - letní olympiáda a fotbalové mistrovství Evropy. Celkové výdaje na reklamu by měly v tuzemských médiích vzrůst na 16,685 miliardy korun.
Výdaje na reklamu do českých médií (v milionech korun) | ||
Média | Rok 2003 | Rok 2004 |
Televize | 7 640 | 8 000 |
Tisk | 5 840 | 5 920 |
Outdoor | 1 125 | 1 120 |
Radio | 1 115 | 1 140 |
Internet | 235 | 285 |
Ostatní | 235 | 220 |
CELKEM | 16 190 | 16 685 |
Pramen: ARBOmedia |