MAFRA, do jejíž skupiny mimo jiné patří i Lidové noviny, Expresradio 90,3 FM a Rádio Classic FM, hudebně-společenský časopis Filter či televize Óčko, získává v Metru šedesátiprocentní podíl.
"Touto transakcí se do našeho portfolia zařadí třetí celostátní deník. MAFRA tak bude moci nabídnout svým inzertním partnerům bezkonkurenční inzertní kombinaci celostátních deníků MF DNES, Lidových novin a Metra," dodal k tomu člen představenstva společnosti MAFRA Roman Breitenfelner.
Podle šéfa představenstva Metra Pera Mikaela Jensena je MAFRA na českém mediálním trhu velice silný hráč a pro Metro vynikající partner. Metro na obchodu ušetří, dodal.
V prvních měsících budou oba bezplatné deníky, tedy Metropolitní expres a Metro, vycházet paralelně. Později zřejmě dojde k jejich sloučení.
Na rozdíl od Metropolitního expresu společnosti MAFRA, který se distribuuje jen v Praze, vychází Metro ve všech velkých městech České republiky.
Metro vychází také ve více než stovce měst 21 zemí Evropy, Severní a Jižní Ameriky i Asie. Má přes 20 milionů čtenářů denně.