Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vyjede RegioJet, začněte uklízet, nařídily České dráhy personálu

  0:33aktualizováno  0:33
Když na konci září vyjel na trať mezi Prahou a Ostravou konkurenční vlak společnosti RegioJet, zaměstnanci Českých drah dostali podrobný manuál, co dělat, aby v jejich vlacích udrželi co nejvíc cestujících. Například je nabádá, aby udržovali rozprašovače vůně na toaletách.

Příchod konkurence poznali cestující mezi Prahou a Ostravou velmi rychle | foto: České dráhy.

Interní materiál nazvaný Opatření náměstka generálního ředitele pro osobní dopravu, který má MF DNES k dispozici, na sedmi stranách detailně popisuje, jak bojovat s konkurencí. V dikci si přitom nezadá s armádními rozkazy.

"Je potřeba věnovat maximální pozornost kontaktu se zákazníkem a kvalitě přepravy nabízené Českými drahami," píše se hned v úvodu materiálu s podpisy čtyř vedoucích pracovníků drah. Mimořádná pozornost se však týká jen vlaků na jediné trase: Praha - Ostrava.

Opatření je detailní především v bodě "kultura cestování". Podle něj je například nutné zabezpečit "provádění všech stupňů čištění a mytí". Dráhy dokonce kvůli RegioJetu začaly uklízet i vlaky přijíždějící ze Slovenska, úklid probíhá mezi Českým Těšínem a Bohumínem.

Pro každý vagon existuje rozpis 12 různých částí úklidu: od mytí oken až například po čištění digestoře v kuchyni. Harmonogram dostala například i výměna a údržba rozprašovačů vůně na toaletách.

Už žádné vagony s koženkovými sedadly

Podle nařízení také musí být dodržováno stanovené nasazování vagonů (těch lepších). Pokud by některé nebyly k dispozici, v nouzi mají nasadit pouze revitalizované vozy, nikoliv už jen "koženkové" vagony.

Speciální instrukce dostali i průvodčí a další vlakový personál. "Povinností vlakového doprovodu je v maximální míře uplatňovat prozákaznický přístup k cestujícím," píše se v materiálu. To znamená například včasné informování o důvodech zpoždění či jiných mimořádnostech.

K informování o případných problémech na trati dostali zaměstnanci ještě jeden speciální úkol. Pokud zjistí, že za zpoždění může například problém konkurenčního RegioJetu, mají kontaktovat i tiskové oddělení drah.

"Jde o standardní informování tiskového oddělení při mimořádných událostech, kdy dochází k většímu narušení provozu a lze očekávat dotazy na příčiny zpoždění spojů ČD ze strany novinářů," vysvětluje tento bod mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Podle něj se stejné opatření týká i jiných dopravců.

Pokud byste pak náhodou oslovili zaměstnance drah s dotazem na RegioJet, neuspějete. Podle pokynu nesmějí o konkurenci příliš mluvit a při dotazech odkazovat na RegioJet. "Zaměstnanci ČD provádějí aktivní nabídku spojů a produktů ČD, především nabídku akčního jízdného ČD," rozkazuje vedení svým podřízeným.

Příchod konkurence poznali cestující mezi Prahou a Ostravou velmi rychle. Dráhy výrazně zlevnily své jízdné, začaly cestujícím také rozdávat zdarma například vodu. Od prosince navíc cestování zrychlí: dráhy zkracují u řady spojů čas jízdy mezi Prahou a Ostravou až o patnáct minut.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.