Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Jiří Dryml

Z hlavní trati Čechy - Morava je jednokolejka, začínají velká zpoždění

  • 177
Cestující ve vlacích na hlavní spojnici mezi Čechami a Moravou z Prahy do České Třebové čeká od pondělí velké omezení. Dopravci kvůli tomu museli na dva týdny změnit jízdní řády. Některé vlaky jedou jinudy, jiné nahradí autobusy, dají se čekat zpoždění.

Důvodem je naplánovaná výměna jedné traťové koleje na úseku z Brandýsa nad Orlicí do Ústí nad Orlicí. Kvůli tomu budou vlaky v příštích dvou týdnech ve všedních dnech jezdit se zpožděním, nebo nepojedou vůbec. Po trati jezdí všechny vlaky z Prahy do Olomouce a dál na Moravu a většina spojů z Prahy do Brna

„Vlaky projíždějící vyloučeným úsekem mohou navýšit zpoždění až o 25 minut,“ upozorňují na svých stránkách České dráhy. Současně varují cestující, že u některých vlaků nebude kvůli zpoždění garantován přípoj.

Některé osobní vlaky nebudou kvůli tomu na trase vůbec jezdit, nahradí je buď některé rychlíky, které mimořádně zastaví v Brandýse nad Orlicí nebo autobusy náhradní autobusové dopravy. Kompletní seznam je na webu Českých drah.

Provoz a zpoždění mohou cestující sledovat i na portálu Správy železniční dopravní cesty, který několik týdnů funguje již ve všech prohlížečích bez nutnosti instalace doplňkového programu.

Výluka postihne i soukromé dopravce. Kromě zpoždění musí například RegioJet jet s částí vlaků mezi Prahou a Brnem přes Havlíčkův Brod, což je zhruba až o 40 minut delší cesta. Seznam dotčených vlaků má RegioJet na svých stránkách

Leo Express musí kvůli omezení některé vlaky spojit a pojedou tak o hodinu dříve, některé navíc výjimečně budou končit a začínat ve stanici Praha - Holešovice. O hodinu posunuté odjezdy se týkají hlavně vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Detailní informace o změnách má dopravce na svém webu.

Úsek hlavního koridoru podél Tiché Orlice patří sice k nejkrásnějším místům na celé trase z Prahy do České Třebové, současně ale také nejproblematičtějším. Rychlost je zde nejnižší na celé trati. Mluví se o jeho narovnání a vybudování tunelů, zatím je ale jen u plánů (více čtěte například zde).

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz