Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Výprodej luxusní módy se rozjel, tržby váznou

  1:19aktualizováno  1:19
Luxusní šaty od Gucciho za polovinu? Za třicet tisíc jsou vaše. Movitým milovníkům povánočních slev nastávají zlaté časy. Tradiční zimní slevy věhlasných módních značek začaly tentokrát dříve než obvykle. Kvůli krizi.

Zatímco prodejcům šatů a kabelek nastávají těžké časy, šperkaři a hodináři jsou v klidu. | foto: Profimedia.cz

V butiku Moschino v Pařížské obvykle začínaly slevy na dvaceti až třiceti procentech, tuto sezonu odstartovaly rovnou na čtyřiceti procentech.

Jednobarevné semišové šaty od J. P. Gaultiera s ramínky z prošívané kůže se místo 28 500 korun prodávají za 17 100. "Tentokrát začaly slevy už 10. prosince, dříve to bylo až po ruských Vánocích kolem 10. ledna," říká Jana Kuzmiaková, manažerka obchodu Valentino, patřícího stejnému majiteli.

Prodeje se podle ní zadrhly už v říjnu a pocítit to museli i konkurenti. Tržby zachraňovala ruská klientela. Podle Kuzmiakové je možné, že butik půjde se slevou až na padesát procent. To bývá u oděvníků standardní marže, srazit si víc nechtějí, prodělali by.

Slevy jsou v plném proudu i v pražském butiku Versace u Prašné brány, který šel s cenami dolů až o padesát procent. "Všechny luxusní obchody jdou se sezonním zbožím dolů o polovinu, nemohli jsme zůstat pozadu. Zejména cizinci dají na slevy více než na konkrétní značku," říká prodavačka.

Je znát úbytek turistů v Praze, butik proto staví více na českých klientech. "Ti nakupují zatím pořád stejně," dodává. S výprodejem začal obchod už v prosinci. Módní dům Hermes, který je ve třídě luxusu považován za první ligu, prý zatím krizi nepocítil.

"Prosinec byl skvělý, i když ne rekordní. Měli jsme hodně českých klientů. Je však pravda, že z Prahy vesměs zmizeli turisté, jediní cizinci jsou tu Rusové," říká manažerka butiku Hermes v Pařížské Hana Kočová.

Hermes sezonní slevy organizuje dva týdny v roce, nikdy ale nezlevní šátky ani proslulé kabelky Birkin či Kelly. Konfekci a obuv z předminulé sezony zlevňuje o šedesát procent, z té minulé o čtyřicet. O slevách se dozvědí ale jen stálí zákazníci, tedy výhradně ti nejbohatší, kterým nevadí, že u zboží nejsou cenovky.

Kdyby se Hermes snažil přilákat na slevy lidi z ulice, ztratil by tvář. Podle informací MF DNES začíná zimní výprodej u této firmy 17. ledna.

Obchod značky Gucci slevy ohlásil inzerátem v médiích. Sezonní zboží je od 2. ledna za polovic. Pestré šaty na denní nošení z módní přehlídky v délce midi, s tříčtvrtečními rukávy a s páskem přijdou po slevě na 31 800 Kč.

"Od kolegů z okolních luxusních obchodů v Pařížské slýchám, že krizi pociťují, prodává se hůř. My ještě srovnávat nemůžeme, otevřeli jsme loni," říká prodavačka.

Prodejna dámské módy Hugo Boss v Pařížské ulici začne se slevami poněkud opožděně, až koncem tohoto týdne. "Dáme dolů třicet až čtyřicet procent. Slevy se upravují podle situace, jak jde zboží na odbyt. Zatím jen mohu říct, že o Vánocích bylo v Praze méně turistů," říká manažerka obchodu.

Lidé jdou po špercích a hodinkách

Totéž si myslí ředitelka společnosti Prospekta Moda CZ Lenka Vejvalková. Firma provozuje dvanáct obchodů s luxusním zbožím v Praze a v Karlových Varech. Prodává v nich módu Dolce & Gabbana, Giorgio Armani či Salvatore Ferragamo. Na krizi zareagovala rychle a většinu sezonního zboží zlevnila o polovinu už v prosinci, jakmile dorazily nové kolekce na jaro a léto.

Pro případ, že se firmě zboží ani s velkou slevou nepodaří prodat v buticích, provozuje dva outletové obchody. V nich prodává značkové zboží z minulých sezon za zlomek cen.

Zatímco prodejcům šatů a kabelek nastávají těžké časy, šperkaři a hodináři jsou v klidu. "Slevy se týkají pouze sezonního oblečení," říká šéf společnosti Carollinum, prodávající především luxusní hodinky, šperky a psací pera Mont Blanc. Zlevňovat tento sortiment rozhodně nebude.

"Prosinec byl nejlepší za historii firmy. Lidé se přiklánějí k věcem s vyšší hodnotou než ke konzumnímu zboží," myslí si vedoucí prodejny s hodinkami a šperky La Boutique Suisse Tomáš Kočí.

Firma každoročně vybírá značky, které zlevní, a to samé udělala i letos. Tentokrát se čtvrtinová sleva týká hodinek značky Raymond Weil a Hermes. Pánské automaty Hermes, řady Clipper s ukazatelem data, rezervního chodu a s druhým časovým pásmem po slevě přijdou na 68 588 Kč.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Od každé z pěti zvolených odrůd chystá vinařství rodiny Vaďurů z Polešovic
Vinaři opouštějí obchodní řetězce, sází na vlastní prodejní cesty

Vinařství se postupně odklánějí od prodeje v supermarketech. Nechtějí pod nátlakem korporací snižovat ceny, ani bojovat v kategorii levných vín s těmi...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka při tiskové konferenci na Úřadu vlády (14. června 2017)
Je to populismus, kritizují ekonomové Sobotkovo lobbování za vyšší mzdy

Zaměstnavatelé považují snahu premiéra Bohuslava Sobotky vyzvat francouzské a rakouské nejvyšší představitele ke zvyšování mezd českým pracovníkům za...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příliš výjimek a chyby úředníků, kritizuje NKÚ správu daní z příjmů

Správa daně z příjmů fyzických osob je nepřehledná a složitá pro plátce i úřady. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.