Při přepočtu na den to znamená, že každý den včetně dnů pracovního volna a klidu se u nás vyrobí 4 305 aut. Meziročně je to nárůst o 5,1 %.
V červnu rostla výroba osobních aut o 4,7 procenta, což ukazuje mírné zpomalení růstu. I přes to zůstávají manažeři automobilek optimisty a za hlavní hrozbu nepovažují ochlazení poptávky, ale nedostatek lidí.
„Český autoprůmysl pokračuje v solidním růstu a dále táhne českou ekonomiku, a to navzdory aktuálním problémům s nedostatkem pracovních sil. Vzhledem k zájmu o naše výrobky na klíčových trzích očekávám dobrý vývoj i ve druhém pololetí roku 2017,“ řekl prezident AutoSAP Bohdan Wojnar.
Údaje za trojici výrobců osobních vozidel ukazují, že v celkové produkci tuzemských automobilek dál roste podíl Škody Auto. Za první pololetí překročil šedesát procent. Nošovický Hyundai má podíl 25 %, kolínská TPCA zbytek.
České automobilky těží z růstu celého trhu v Evropě, kam míří většina aut z Česka. Navíc rozšiřují výrobu díky náběhu nových modelů. „Vývoj odpovídá velmi příznivému vývoji poptávky na většině hlavních trhů, pro něž český autoprůmysl vyrábí, především v zemích západní a střední Evropy. Příznivěji než v nedávné minulosti se vyvíjí ale i odbyt na zotavujících se východoevropských trzích,“ míní Pavel Mertlík, rektor Škoda Auto Vysoké školy.
Oživení za první pololetí hlásí i výrobci autobusů a nákladních aut, produkce Tatry například stoupla za prvních šest měsíců téměř o polovinu.