Výsledky za tři čtvrtě roku oznámilo Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).
„Je velmi důležité, že výroba silničních vozidel ve srovnání s loňským rokem vykazuje růst nejen u osobních automobilů, ale i u ostatních kategorií silničních vozidel“, uvádí k výsledkům výroby prezident AutoSAP Martin Jahn. Výroba autobusů rostla o šest procent, nákladních automobilů o tři procenta a motocyklů o osm procent.
Největší podíl na výrobě měla tradičně Škoda Auto se 60,3 procenty, meziroční nárůst u ní přitom dosáhl téměř 22 procent. Škoda tak roste daleko rychleji než její tuzemská konkurence a dvojka na trhu Hyundai, která meziročně rostla o 2,32 procenta. Výroba v kolínské TPCA klesla o 2,55 procenta, ještě v pololetí ale ztrácela téměř pětinu.
„Pokud bude dosavadní vývoj ve všech třech tuzemských automobilkách pokračovat stejným tempem i ve zbývajících třech měsících, můžeme se dočkat i nové rekordní výroby osobních automobilů“, dodává Martin Jahn.