Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak se vyrábí trojčata z Kolína? Svatbou i peklem prochází včas

  10:20aktualizováno  10:20
Brány kolínské automobilky opustí každých 55 vteřin nový automobil. Každá část výroby má svá přísná pravidla a hraje se v ní o čas. V TPCA nejsou velké sklady, dodávky dílů proto musí být přesně načasované.

V kolínské fabrice se vyrábějí vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroen C1. Výroba začíná na lisovně, kde se z plechů lisují jednotlivé díly. Za den se spotřebuje kolem 190 tun oceli.

V automobilce se vyrábějí všechny díly týkající se karoserie, zbytek se dováží od různých dodavatelů. Jsou to například sedadla, motory, převodovky.

V lakovně je třeba dodržovat přísná hygienická pravidla. Dělníci jsou zahaleni v bílém. TPCA nově vyrábí i dvoubarevné vozy.

Hlavní svářečské práce odvádějí velcí roboti, některé díly je však potřeba svařit manuálně. To se děje v místnosti nazývané peklo. Naopak v místní hantýrce se místu, kde se usazuje motor do karoserie, říká svatba.

Dodávky dílů chodí takzvaně „Just in time“, tedy v přesně vymezeném čase. V TPCA díky tomu nepotřebují velké sklady, díly přicházejí v určitý den i hodinu.

„Musíme dodržet náš takt time. Je nejrychlejší v historii automobilky. Momentálně vyrábíme za pětapadesát vteřin jeden automobil, takže všechno je náročné na čas a preciznost,“ popsal mluvčí TPCA Marek Hovorka ve videoreportáži iDNES.cz.

Ve finále sjíždí nový vůz z montážní linky. Po zhruba dvou hodinách šroubování, nasazování, lepení, a dalších činnostech.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.