Ostatní se jenom ušklíbli nad dotazem o perspektivě výroby nákladních vozů. Přejí si její důstojné pokračování, ale víru mají malou. Určitě menší, než jakou veřejně prezentují jejich šéfové.
V Mnichově Hradišti se výroba nákladních aut sice zcela nezastavila, ale současný stav podniku není zdaleka ideální. Přiznal to současný ředitel Rudolf Jakubík. V těchto dnech se završuje administrativní předávání firmy od správce konkurzní podstaty novému vlastníkovi, kterým se při loňské dražbě stala společnost Sipox Liaz.
Za pozemky, výrobní haly a zbytky technologie produkující půl století nákladní vozy Liaz zaplatil nový vlastník padesát milionů korun. Poslední splátku složil na konci letošního února. Na počátku března začalo úřední převádění majetku.
„Převzali jsme už nemovitosti i duševní vlastnictví a s tím související věci. Zůstává ještě podepsat protokol o účetnictví. Předpokládáme, že se tak stane do konce tohoto, nejpozději v příštím týdnu,“ popsal aktuální stav Jakubík a dodal, že teprve potom se Sipox Liaz začne chovat jako majitel podniku. V této souvislosti připravovaná valná hromada společnosti projedná koncepci budoucího vývoje podniku a její personální zabezpečení.
„Zatím stoprocentně platí, že nám jde o zachování výroby nákladních aut,“ tvrdí Jakubík. Vzápětí však dodává, že ke kontraktům na montáž nákladních aut shání management společnosti Sipox Liaz i doplňkovou výrobu, aby byly peníze na výplaty. Zaměstnanci je dostávají se zpožděním.
„Únorovou mzdu jsme vyplatili, březnová bude také,“ slibuje ředitel.
Předseda místních odborářů Vladimír Bárta potvrdil, že lidé peníze dostávají v trochu pozdějších termínech, než byli v uplynulém roce zvyklí. Děje se tak s vědomím a souhlasem odborové organizace, která má od nových vlastníků firmy příslib, že jde o přechodný stav.
V současné době jsou v mnichovohradištském závodě rozpracovaná tři auta. Další konkrétní zakázkou je požadavek slovenských Sběrných surovin na čtyři vozy. „Musíme je nějakým způsobem finančně zabezpečit, vyrobit a odevzdat. Navíc jsme v jednání s několika partnery tuzemskými i zahraničními. V Mnichově Hradišti se výroba nezastavila a počítáme, že tato fabrika bude jednou zisková,“ pravil odhodlaně ředitel.