První test Škody Yeti

První test Škody Yeti | foto: Škoda Auto

Výroba yetiho začíná, první vůz sjede z linky za dva týdny

  • 4
První terénní škodovku čeká už za dva týdny ostrý start. Škoda Auto začíná 12. května s jeho sériovou výrobou v Kvasinách. Do prodejen se má dostat během června a července. Končí tak definitivně několikaleté spekulace o tom, zda ho nakonec automobilka bude vyrábět, nebo ne.

"Lidé se na něj ptají, čekají hlavně na cenu. Máme už nezávazný pořadník,“ říká Karel Volavka z libereckého autosalonu Autotrend. Podle zdrojů MF DNES bude cena nejlevnějšího yetiho pod 400 tisíci korunami. Zatím poslední verze je 389 tisíc korun.

"K ceně se nebudeme vyjadřovat. Každopádně ještě není pevně stanovená a mění se podle situace na trhu," říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Podle informací MF DNES zvažuje Škoda snížit o dalších dvacet tisíc. Oficiálně cenu automobilka řekne až v červnu v Brně na autosalonu, kde bude česká premiéra yetiho.

V základní výbavě nebude zřejmě ani klimatizace a nejlevnější cena bude pro motor s obsahem 1,2 litru a pohonem jen dvou kol. Tento motor navíc bude Škoda vyrábět až od podzimu, nejprve vyjedou silnější verze se silnějšími motory. "Zkušenosti z minulých let nám ukazují, že po základních motorizacích z počátku výroby není velká poptávka,“ vysvětlil Krauskopf.

Škoda chce konkurovat dražším modelům

Nejslabší motor v nabídce má být přitom i jedním z trumfů yetiho, nejen díky malému povinnému ručení. "Mohl by zákazníka přilákat od větších a dražších modelů,“ řekl loni MF DNES dnes již bývalý šéf prodeje Fred Kappler.

Termín uvedení yetiho na trh nejprve Škoda loni zpochybnila, ale pak ho představila na jaře v Ženevě. "Původní plán platil, i když z těch prohlášení jsme byli dost nervózní. Nakonec se jede podle harmonogramu, který byl původně schválený,“ říká jeden z dodavatelů automobilky.

Škoda letos počítá se zhruba dvaceti tisíci vyrobených vozů, linka bude postupně najíždět na kapacitu 200 aut denně. Není však jisté, že se podaří plánovanou kapacitu naplnit. Na trh totiž přichází v době, kdy o vozy z kategorie SUV spíše klesá zájem.

Škoda chce pátým modelem ve své nabídce podle Krauskopfa oslovit hlavně mladé aktivní páry nebo starší bez dětí či s odrostlými potomky. Očekává také výrazný podíl žen. Nový model má automobilce nejen pomoci přitáhnout další zákazníky, ale také připravit automobilku na chvíle, kdy doběhne vlna šrotovného v Německu a na Slovensku. Díky němu automobilka vyrábí znovu naplno.

,