Společnost, která na českém trhu s pufovanými cereáliemi podle informací firmy zaujímá 60procentní podíl, posiluje hlavně v zahraničí. Do ciziny, především do Evropy (Velká Británie, Německo, Francie, Švédsko), Izraele, Kanady, USA a JAR, míří v současné době 53 procent její produkce.
Firma si však slibuje, že tento podíl dále poroste. "Pokud jde o exportní aktivity, naším cílem je podíl během letošního roku zvýšit na dvě třetiny obratu společnosti," uvedl jednatel.
RacioSpolečnost vznikla v roce 1990 v Břeclavi. Dnes patří mezi největší tradiční české výrobce zdravé výživy. Ve svém sortimentu má více než 80 druhů výrobků. Kromě vlastních výrobků nabízí pod svou značkou také skandinávské knäckebroty, holandské toasty a ovocné sušenky. Polovina výrobků je vhodná pro celiaky. Na export jde přes 50 procent produkce. Ve firmě pracuje 160 lidí. |
Pomoci v tom má i širší expanze na ruský trh. "Rusko je pro nás obrovskou příležitostí k růstu. Důležité je, že naše produkty budeme nabízet přímo pod značkou Racio, což zvýší náš význam i pro ostatní trhy," očekává Darmovzal.
Firma si už ruský trh vyzkoušela pomocí jednotlivých kontraktů s obchodníky. "Nyní však byl podepsaný kontrakt s největším ruským maloobchodním řetězcem X5 Retail Group, přičemž první dodávky zboží byly odeslány v dubnu," řekl iDNES.cz jednatel s tím, že zatím nechce odhadovat možný budoucí podíl firmy na tamějším trhu. "Ale očekáváme nárůst kontraktů," dodal.
Zisk však firma, která má ve svém portfoliu více než 80 druhů výrobků, zveřejnit nechtěla. Kromě běžné výroby se Racio zaměřuje i na bio či kosher výrobky, od kterých také očekává další růst.