Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Výrobce hodinek Tissot kvůli drahému zlatu vyrábí více z oceli

  17:57aktualizováno  17:57
Rekordní ceny zlata mají vliv na výrobu hodinek světoznámé firmy Tissot. Ta od drahého kovu částečně ustupuje a začíná více vyrábět z oceli. Chce tak vyjít vstříc i méně movitějším klientům.

(Ilustrační snímek) | foto: Miroslav Machek

"Vyrábíme méně zlatých hodinek, protože pokud zvýšíme ceny, nedosáhneme na určité klienty," uvedl prezident Swatch Group, které značka Tissot patří, François Thiébaud.

Tissot se zaměřuje na hodinky z ocele, která prodává za 300 až 1 200 švýcarských franků (5 700 až 22 800 Kč). Nabízí však rovněž zlaté hodinky, jejichž cena začíná na 900 CHF. Před dvěma lety firma za rok vyrobila 50 tisíc zlatých hodinek, letos chce vyrobit 30 tisíc až 40 tisíc zlatých hodinek.

Cena zlata se od konce roku 2008 více než zdvojnásobila a minulý týden vystoupila na nový rekord téměř 1 450 USD (25 240 Kč) za unci. Důvodem je napětí na Blízkém východě a v Severní Africe a obnovení obav z úvěrové krize v eurozóně. Kromě ceny zlata švýcarské výrobce hodinek a klenotů trápí i silný frank, což pro ně znamená, že buď musí zvýšit ceny svých produktů, nebo snížit zisky.

Tissot se řadí mezi středně drahé značky, proto může omezit svoji nabídku zlatých modelů, což dražší značky nemohou. Klienti Tissot mají menší rozpočty než klienti luxusních značek, proto firma více uvažuje o ceně.

"Pro naše zákazníky je rozdíl mezi 390 franky a 400 franky za hodinky důležitý. To je psychologie," dodal Thiébaud. Thiébaud rovněž očekává, že prodej firmy letos stoupne o 20 až 25 procent.

Do roka až dvou by tržby firmy mohly dosáhnout jedné miliardy franků, napsala agentura Reuters.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.