Kupní cena je dvojnásobkem loňských tržeb Adamsu. Cadbury se do fúze pustila i přesto, že na ni nemá peníze. Její dluhy dosahují zhruba 2,55 miliardy dolarů. Teď je bude muset navýšit, aby nákup zvládla.
Věří ale, že se jí vše vrátí v podobě nových trhů především v USA a Latinské Americe a úspor v nákladech, které mají v roce 2006 dosáhnout 185 milionů dolarů.
"Cena je rozumná a je to dobrý strategický tah," prohlásil analytik Michael Landymore ze společnosti Investec Securities. Dodal, že trh tuto strategii akceptuje.
"Adams nám dává prvenství na trhu sladkostí a unikátní portfolio s nabídkou v každé kategorii cukrovinek," pochvaluje si generální ředitel Cadbury John Sunderland.
V sortimentu Cadbury, která dominuje hlavně ve Velké Británii, Austrálii a Irsku, má v portfoliu například čokoládu Dairy Milk, větrové bonbóny Trebor a žvýkačky Hollywood a Dandy.
Adams jí přinese žvýkačky Trident, Dentyne a Bubblicious, bonbony Halls a Certs a osvěžovače dechu Clorets.
O americkou firmu, kterou Pfizer nabídl k prodeji v létě, projevily zájem i potravinářské giganty Nestlé a Kraft Foods.