Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobce vinylů se rozšiřuje na jih Čech, Berounsko nemá dostatek lidí

  16:00aktualizováno  16:00
Loděnická společnost GZ Media, přední evropský výrobce datových nosičů a vinylových desek, poprvé ve své dlouhé historii překročí hranice středních Čech. Od září část výroby přenese do jihočeské Soběslavi. Důvodem je nedostatek lidí v domovském regionu, tedy na Berounsku.

Desky se balí v CZ Digital Media ručně. | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

„Lidské zdroje v okolí Berouna prakticky vyschly, proto zde není možný žádný další rozvoj společnosti. Problém je sehnat vlastně kohokoliv do výroby, od kvalifikovaných pozic až po čistě manuální dělnické profese,“ vysvětluje Zdeněk Pelc, předseda představenstva společnosti.

„Lidé si opět zvykají hledat spíše zaměstnání, nikoliv práci. Nechce se jim pracovat rukama. V tomto ohledu vůbec nechápu plány vlády a kraje sem lákat investory typu Amazon s dvěma tisíci lidmi. To vůbec nedává smysl,“ naznačuje Pelc.

Naopak v jihočeské Soběslavi prý nalezl velmi dobré podmínky, chválí si přístup města i tamního úřadu práce. GZ Media zde obsadí někdejší areál výrobce nábytku, společnosti Jitona, v něm zaměstná kolem 250 lidí. Otevření provozu, který přesune z Loděnice, plánuje na přelom října a listopadu. „Je zde řada kvalifikovaných lidí, kteří dělali v tamních závodech, které se ovšem postupně zavíraly. Je to pro nás krok správným směrem,“ chválí si Pelc.

Nepůjde ale přímo o výrobu cédéček a vinylových desek, nýbrž o produkci plastových odkládacích krabic do nábytku, kterou firma dodává obchodům IKEA. Právě výroba nejrůznějších obalů, například  pro luxusní whisky či pro drahé telefony, je v posledních letech nový byznys, který loděnické společnosti pomáhá vykrýt propad v oblasti CD a DVD. Lisování nosičů nadále zůstane pouze v Loděnici.

Vinyly se vrací do módy

Firmě se daří získávat nové zákazníky na úkor zahraniční konkurence, a to jak v oblasti speciálních obalů, tak také třeba v případě vinylových desek. Právě zájem o tradiční černé placky pomáhá firmě vykrýt propady ve výrobě CD a DVD. 

„Ano, na druhé straně propady u CD a DVD vykrývá vinylová deska, která je už nyní do konce roku vyprodaná. Každý čtvrtrok se snažíme zvyšovat produkci i naše lisovací zařízení, ročně se počet vyrobených vinylů zvýší asi o 40 procent,“ popisuje Pelc. Jen loni jich firma vyrobila 9,5 milionů, letos už podle Pelce půjde zhruba o 13 milionů kusů.

Loni firma, která se z 90 procent orientuje na zahraniční trhy, utržila 1,8 miliardy korun. Číslo podle Pelce ovlivnil odchod jednoho významného klienta – společnost Blackberry. Za letošní rok ale šéf GZ Media očekává tržby opět přes dvě miliardy a to vše při zisku kolem 350 milionů korun. Už nyní firma zaměstnává kolem 1900 lidí, ke konci roku by měla mít přes 2100 lidí.

Jak se vyrábí vinylová deska:







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.