Zájem o koupi měla také společnost Danone, favoritem byla ale od počátku Nestlé, která má značné finanční rezervy a mohla si dovolit zaplatit v hotovosti.
Nová divize kojenecké výživy, která expanduje na rozvojové trhy s rychle rostoucí populací, by letos měla potravinářskému gigantu Nestlé přinést tržby 2,4 miliardy dolarů a zvýšit i zisky.
"Nabídka silných značek, talentovaní zaměstnanci a geografické umístění na trhu, kdy 85 procent prodejů pochází z rozvíjejících se trhů, to vše dohromady výborně zapadá do naší současné nabídky dětské výživy," uvedl výkonný ředitel Nestlé Paul Bulcke.
Pfizer se chce soustředit zejména na svůj klíčový byznys, tedy výrobu léků. Loni v létě proto výrobce Viagry oznámil, že prodává část s dětskou výživou a také divizi léků pro zvířata.
Obchod může narazit na odpor úřadu
Hlavními značkami kojenecké výživy Pfizeru je například SMA, Promil, Progress nebo Promise. Všechny tyto produkty umělé výživy vyrábí firma Wyeth, kterou Pfizer koupila v lednu 2009 za 68 miliard dolarů.
Firma Nestlé v oblasti kojenecké výživy nabízí několik desítek výrobků, mimo jiné přesnídávky, mléčné i nemléčné kaše a sušenky. Produkty nabízí například pod značkami Junior, Beba nebo Mlíčka.
Švýcarská firma je už nyní jedním z největších prodejců výživy pro děti, podle analytiků by tak mohla mít v souvislosti s fúzí problémy s antimonopolním úřadem.