Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vysoké odstupné mám od Žaludy, říká bývalý manažer Českých drah

  10:15aktualizováno  10:15
České dráhy se začínají čím dál více zamotávat do svých prohlášení, že vysoké odstupné nejvýše postaveným manažerům vymyslel předchůdce Petra Žaludy na postu generálního ředitele Josef Bazala.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Ten s tím ale nesouhlasil a prohlásil, že odstupné vymyslelo až nové vedení. Po Bazalovi se nyní ozval další manažer, který potvrdil, že s novými smlouvami zahrnující vyšší odstupné přišel přímo Žaluda.

Někdejší personální šéf drah Milan Ruttner se s drahami soudí o 8,68 milionu korun. Jde právě o odstupné ve výši 24 platů, které mu nakonec dráhy odmítly vyplatit. V první instanci mu soud dal už za pravdu.

Ruttner měl dvě smlouvy, od starého i nového vedení drah

Ruttner ve svém prohlášení uvedl, že po svému nástupu v květnu 2008 získal nejprve "standardní manažerskou smlouvu" a po dvou měsících získal smlouvu novou, kterou už schvalovalo představenstvo pod vedením Petra Žaludy.

"Nově navrhované podmínky manažerské smlouvy jsem plně akceptoval a novou manažerskou smlouvu s ČD uzavřel. Za ČD smlouvu se mnou podepisoval předseda představenstva ČD a generální ředitel Petr Žaluda," uvedl Ruttner. Podle něj identickou smlouvu v té době uzavřel jak sám Žaluda, tak ostatní náměstci a tajemník (s výjimkou náměstka pro provoz).

Rozdíl mezi novou a starou smlouvou nechce Ruttner sdělit s ohledem na smluvní tajemství. Existenci 24 platů jako odstupné potvrdily dva zdroje z Českých drah, měsíční plat Ruttnera tak vychází na 362 tisíc korun.

Podle Bazaly byla výše mezd za jeho vedení u náměstků kolem tři sta tisíc korun, podle něj dokonce za něj byl post personálního šéfa ohodnocen zhruba 150 tisíci korunami. Odstupné pro management bylo "jen" osm platů, personální šéf neměl žádnou konkurenční doložku.

"Můj nástupce Petr Žaluda řešil problematiku konkurenční doložky razantním navýšením počtu měsíců odstupného a zavedením dalších bonusů v rámci odměňování," uvedl Bazala.

Žaluda se zatím k novému vyjádření Ruttnera nevyjádřil. Minulý týden, když MF DNES napsala, že ví o dalším manažerovi, který odešel s dvouletým odstupným, ale uvedl, že si nevzpomíná. "Nejsem si takové skutečnosti vědom. To, že se o odstupné s panem Ruttnerem soudíme, mluví ostatně za vše," tvrdí Žaluda.

Mluvčí drah Petr Šťáhlavský ve vyjádření pro Novu šel ještě dál. "Teprve stávající management zásadním způsobem omezil některé manažerské výhody," řekl Šťáhlavský.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.