Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vytetuj si reklamu na čelo a dostaneš dvě stě tisíc korun, láká firma

  12:05aktualizováno  12:05
Nový vyhledávač denního menu v českých restauracích se snaží na trhu prosadit neobvyklou reklamou. Odvážlivci nabízí dvě stě tisíc korun za to, že si nechá na čelo vytetovat znění internetové adresy. Zájemce se může přihlásit do konce dubna.

Tetování se za posledních deset let úspěšně prosadilo do reklamní strategie. Ilustrační | foto: Profimedia.cz

"Nabízená částka je v dnešní době poměrně lukrativní, takže počítáme, že se někdo seriózní skutečně najde," sdělil majitel webu Jiří Jurečka. Nápis s internetovou adresou vyhotovený černým inkoustem by měl mít na výšku minimálně jeden centimetr, dodal.

Jako bonus dostane odvážlivec možnost zdarma po dobu jednoho roku obědvat v některé z přihlášených restaurací. Za inspiraci ke kuriózní nabídce posloužily podle Jurečky podobné příklady ze zahraničí.

Případy reklamy vytetované na lidském těle se objevují od začátku nového tisíciletí. Zpočátku ale šlo pouze o dočasná tetování, která po nějakém čase sama zmizela.

Například v září 2001 zaplatilo americké on-line kasino GoldenPalace.com 100 tisíc dolarů (nyní asi 1,7 milionu Kč) boxerovi Bernardu Hopkinsovi za to, že bude mít při prestižním zápasu na zádech jeho internetovou adresu.

Hopkins se tak stal prvním profesionálním sportovcem světa s vytetovanou reklamou na kůži. Marketingový tah slavil úspěch a počet přístupů na web kasina se po odvysílání zápasu zvýšil o 200 procent.

O nabízené temeno na aukci nikdo zájem neměl

První osobou s trvalým tetováním za účelem reklamy se stal dvaadvacetiletý Jim Nelson, který v roce 2003 prodal za sedm tisíc dolarů (asi 120 tisíc Kč) prostor na svých zádech webhostingovému serveru. V roce 2005 si zase nechala na čelo vytetovat reklamu kasina třicetiletá Američanka. Vydělaných deset tisíc dolarů (asi 173 tisíc Kč) chtěla údajně věnovat na vzdělání svého syna.

Tento způsob získávání nových zákazníků se od té doby poměrně rozšířil a nezříkají se ho dokonce ani známé značky jako je Toyota. Nabídkou lidských těl k tetování se zvláště ve Spojených státech zabývá jako hlavním oborem podnikání řada firem.

I v České republice se v nedávné minulosti objevily snahy takto si
přivydělat. Za částku tři miliony korun se v roce 2008 snažil v internetové aukci zpeněžit plochu svého temena a zátylku jistý pan Ladislav. Žádný kupec se prý ale nenašel.

Nechali byste si za statisíce korun vytetovat na tělo reklamní slogan?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 27. dubna 2011. Anketa je uzavřena.

NE 7246
ANO 4969
Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.