"Pokud slova o pomoci firmě, která jsme od minulého managementu slyšeli mnohokrát, byla myšleny vážně, jednalo by se o naprosto samozřejmý krok a akt lidské slušnosti a manažerské etiky," uvedl Filip Gaspar, prezident Českého sdružení dopravních pilotů.
Tvrdí, že odboráři byli ještě v polovině října ubezpečeni ministrem financí Eduardem Janotou, že Lašákův management by měl odejít bez nároku na odstupné.
Podle odborářů jsou odměny neetické. "Jednalo by se o výsměch všem zaměstnancům, kteří v letošním roce souhlasili s dvojím snížením mezd, ve snaze pomoci firmě v době ekonomické krize a všem zhruba osmi stovkám zaměstnanců, kteří musí firmu opustit, a to nikoliv proto, že by špatně pracovali," dodal Petr Voldán, šéf odborové organizace leteckých techniků a inženýrů.
Lašákův tým má podle propočtů ke konci loňského roku dostat až 120 milionů korun dohromady, vzhledem k výsledkům firmy by to ale bylo méně. Kromě toho dostanou dvanáctiměsíční odstupné.
Zveřejní ČSA smlouvy s manažery?
Stát chce výplatu bonusů zastavit. "Čekáme teď na právní posudek, zda je to možné," řekl šéf dozorčí rady Michal Mejstřík. Podle něj dozorčí rada zvažuje i to, že by smlouvy s bývalými manažery zveřejnila. "Čekáme na stanovisko právníků, souhlasit s tím bude muset ale i pan Lašák," dodal Mejstřík.
Odboráři chtějí, aby se smlouvy prošetřily a trvají na vyvození personální a politické zodpovědnosti za jejich uzavření. Po dlouhé době je z prohlášení odborářů znát, že hádky s vedením skončily. Odboráři naopak ve své zprávě pochválili nový management Miroslava Dvořáka. Vítáme všechny kroky současného managementu vedoucí ke stabilizaci společnosti," uvedli odboráři.