Kromě nedostatečného růstu tržeb okolo Vánoc si řetězec vzal ve své písni na paškál také nechvalně proslulou historku o rvačce zákazníků. Ti se v jedné prodejně poprali o počítače za akční cenu 400 dolarů (asi 10 tisíc korun). - více zde
Wal-Mart nesplnil očekávání trhu, v prodejnách zaznamenal před Vánocemi nárůst tržeb jen o 2,2 procenta. Ve čtvrtek navíc oznámil, že se zřejmě naplní nejpesimističtější z očekávaných variant vývoje zisku za celé čtvrté čtvrtletí.
To se promítá do klesajících cen akcií řetězce. Akcionáři jsou proto znepokojeni a spíše se akcií zbavují. Existuje ale i důvod, proč si akcie Wal-Martu ponechat - slibovaná expanze do zahraničí. Záleží ale, na kterých trzích se hodlá řetězec usadit.
Odhalení plánů by tak pro Wal-Mart mohlo být trumfem v rukávu. Společnost se nicméně i tak rozhodla, že své akcionáře ještě trochu potrápí. V její novoroční písni se totiž zpívá:
"Hohoho, chtěl bys znát, hohoho, chtěl bys znát
kam budeme expandovat?
Neřekneme, jen si počkej
kup si naši akcii, zapomeň na její prodej, na prodej, na prodej"
Podle agentury Reuters to zatím vypadá, že se držitelů akcií vtipný song nedotkl. Přitom Christopher Atkins z PR agentury Ogilvy upozorňuje na to, že lidé s penězi nenakládají striktně racionálně, ale do svých investičních rozhodnutí promítají i emoce. Takovéto vtípky s akcionáři se proto Wal-Martu mohou pěkně vymstít.
Legrácky totiž podle Atkinse fungují jen tehdy, když se firmě daří. V případě, kdy se ale firma utápí v problémech s tržbami to spíš vypadá, jako by manažeři brali problémy na lehkou váhu, píše Reuters. Navíc se nehodí vtipkovat v momentě, kdy se Wal-Mart soudí se zaměstnanci kvůli nedodržování pracovního práva. - více zde