Majitelé firmy Walmark. Zleva Adam, Mariusz a Valdemar Walachovi.

Majitelé firmy Walmark. Zleva Adam, Mariusz a Valdemar Walachovi. | foto: Michal Šula, MAFRA

Walmark vyrostl, bratři Walachovi bojují o titul Světového podnikatele roku

  • 19
Společnost Walmark, za níž stojí bratři Adam, Mariusz a Valdemar Walachové, loni zvýšila obrat o deset procent na 2,420 miliardy korun. V rozhovoru pro MF DNES to v Monaku uvedl Adam Walach. Sourozenci budou v sobotu bojovat v Monte Carlu za Česko o titul Světového podnikatele roku

Walmark má posunutý hospodářský rok a aktuální čísla se tedy vztahují k období od května 2010 do května 2011. "Právě dopočítáváme konsolidovanou závěrku. Zisk by měl přesáhnout 150 milionů korun," odhadl Adam Walach.

Walmark, který se zabývá především prodejem vitaminů, doplňků stravy a také volně prodejných léků, se tak z hlediska tržeb vrátil zhruba na úroveň před dvěma lety. V krizi se mu totiž mírně snížily tržby na 2,2 miliardy korun a před dvěma lety zaznamenal také největší prodělek ve své historii, a to 164 milionů korun.

"Bylo to způsobené odpisem investice na Ukrajině," komentoval vývoj Mariusz Walach. Letos se bratři Walachové zúčastnili soutěže podnikatel roku, kterou pořádá poradenská společnost Ernst & Young, a v národním kole zvítězili. Tento víkend se tak účastní světového finále mezi vítězi z padesátky dalších zemí. Světový podnikatel bude vyhlášen v Monte Carlu v sobotu o půlnoci.

O firmu se zajímají investoři

V uplynulém hospodářském roce se už firmě opět dařilo a pozice dobývala zpět hlavně v Polsku. Český trh podle Walachů stále spíše stagnuje. Přesto v krizi rostl společnosti na jednotlivých trzích podíl, což znamená, že její konkurenti dopadali ještě hůře.

Walmark patří mezi jedny z posledních ryze českých firem, které jsou zajímavé pro investiční zahraniční i tuzemské dravce, jež by chtěli firmu koupit.

"Některé nabídky si občas poslechneme, ale prodávat nechceme," uvedl Valdemar Walach s tím, že do budoucna ale nevylučuje strategické partnerství, které by dávalo smysl z hlediska rozvoje firmy.

Walmark se netají tím, že aktuálně hledá ve středoevropském regionu zajímavé značky, kterými by mohl posílit své portfolio.