Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Warren Buffett koupil podíl v čínské automobilce

  9:53aktualizováno  9:53
Čínským automobilkám se už brzy přestaneme vysmívat. V době, kdy se zavedení výrobci aut bojí, co bude za pár měsíců, se druhý nejbohatší muž světa rozhodl ke koupi podílu v čínské automobilce BYD.

Miliardář Warren Buffett

Autosalon Detroit

V automobilovém světě podceňovaná Čína vyrazila včera v Detroitu dech motoristickým analytikům i novinářům.

Ne že by čínská automobilka přišla s nějakým novým, překvapivě kvalitním a bezpečným modelem, tak daleko ještě věci nedospěly; udělala k tomu ovšem velký krok.

V době finanční krize a celosvětového zeštíhlování získala automobilka BYD (Build Your Dreams) velmi silného partnera pro vývoj a expanzi moderních technologií, hlavně hybridních - druhého nejbohatšího muže světa, investora Warrena Buffetta.

Energetická divize jeho investičního holdingu Berkshire Hathaway s názvem MidAmerican Energy Holdings koupila blíže neupřesněný podíl v BYD za 230 milionů dolarů. Překvapení je to i proto, že Buffett se nikdy netajil svou nedůvěrou k investicím do technologických novinek - je velmi konzervativním investorem.

Automobilka BYD se na Západě smutně proslavila svými kopiemi vozů světových značek, například Toyoty, BMW, Citroënu či Kii, a na západní trhy včetně amerického se jí nepodařilo proniknout kvůli mizerné bezpečnosti i kvalitě jejích vozů.

Doma v Číně je však velmi silným hráčem. "V celé Číně má tento koncern 120 tisíc zaměstnanců a 11 tisíc specialistů v technických centrech, kde vyvíjejí baterie, solární i jiné technologie," uvedl ředitel MidAmerican Energy Holdingu David Sokol. Na vývoji dobíjitelných baterií začal BYD pracovat v roce 1996 a od roku 2003 je už jejich druhým největším světovým výrobcem.

Hybridní vůz BYD F3DM

Hybridní vůz BYD F3DM

Spojení oznámili zástupci čínské automobilky a Američanů na právě začínajícím autosalonu v Detroitu, kam přivezli nejen "rozpůlený" model hybridního auta, s nímž už dva roky obrážejí světové autosalony, ale také nový, čistě elektrický model e6 a první na světě sériově vyráběný takzvaný "plug-in duální" hybrid F3DM.

Právě těmto vozům, které se dobíjejí z běžné zásuvky a navíc mají malý spalovací motor pro dobíjení baterií, prorokují noví američtí investoři velkou budoucnost.

BYD F3DM

čtěte více o prvním dobíjecím hybridu ZDE





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pohled na historickou část Dubrovníku.
Dubrovník plánuje omezit počet turistů. Nápor davů nezvládá

Turistický nápor v chorvatském městě Dubrovníku, v poslední době známém díky seriálu Hra o trůny, ale také filmu Hvězdné války či Robin Hood, začíná být...  celý článek

Japonské jeny (ilustrační snímek).
Jen zůstává i přes hrozby KLDR bezpečným přístavem, překvapuje analytiky

Vzhledem k tomu, že Japonsko dělí od Severní Koreje pouze několik set kilometrů, vývoj kurzů měn na světových trzích překvapuje i zkušené investory. Sotva pár...  celý článek

Šéf Uberu Travis Kalanick.
Akcionář Uberu žaluje bývalého šéfa alternativní taxislužby za podvod

Zakladatel a bývalý šéf alternativní taxislužby Uber Travis Kalanick čelí žalobě za podvod, kterou na něj podala investiční firma Benchmark Capital. Ta tvrdí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.