Průzkum mezi 1100 obchodníky zaměřenými na konečného spotřebitele a 1500 uživateli ukazuje, že ve virtuálních prodejnách nakoupilo v posledních měsících roku 2001 a prvních čtyřech letošních měsících celkem 34 procent českých 'internautů'. To v přepočtu na všechny tuzemské uživatele webu znamená 717 tisíc lidí.
Nejžádanějším zbožím na síti jsou i nadále knihy a časopisy, které objednává více než třetina kupujících. S necelou čtvrtinou následují audio nahrávky, k pětině se blíží CD-ROMy.
Mezi službami vedou rezervace a prodej vstupenek na kulturní akce před službami spojenými s cestovním ruchem.
Internetové obchody iDNES najdete ZDE |
Podle obchodníků je největší překážkou rozvoje internetového obchodu v Česku vyšší cena připojení k síti, obavy z chybějícího osobního kontaktu či obavy z nesnadné reklamace a výměny zboží.