Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Wi-fi v pendolinech je po dvou letech ve druhém kole. Může být letos

  9:45aktualizováno  15:24
O internetu pro cestující sedmi pendolin Českých drah se mluví už od roku 2008. Zatím je veřejná zakázka za dvacet milionů korun ve druhém kole, kam postoupily čtyři z pěti firem. Dráhy se jim chystají rozeslat technickou zadávací dokumentaci a následně vyhodnotí nabídky. Je tedy možné, že se internet letos konečně spustí.
Pendolino čeká na internet dva roky. Ilustrační foto

Pendolino čeká na internet dva roky. Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

"Rádi bychom, aby to bylo ještě letos," řekl iDNES.cz vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík. O zakázku se ucházejí čtyři firmy, které dráhy nemohou prozradit. Vítěz za předpokládanou částku 20 milionů zajistí montáž wi-fi sítě a údržbu na pět let.

Proč se internet v Pendolinech neustále zpožďuje? "Musíme podle zákona splnit standardní postup. Nejdříve bylo první kolo soutěže, pak druhé kolo. Než se zpracovala technická dokumentace, tak to chvíli trvalo. V nejbližší době bychom měli předat soutěžícím technickou zadávací dokumentaci, potom budeme čekat na nabídky a následně je vyhodnocovat," vysvětluje Joklík.

Zároveň dodal, že je předčasné mluvit o tom, zda služba bude znamenat také zdražení jízdenek. "Obchodní model zpoplatnění služby internetu ve vlakových soupravách ČD bude záležet na nabídkách firem a na konečné ceně, za kterou projekt zrealizujeme. V tuto chvíli je předčasné o promítnutí do ceny jízdného spekulovat," řekl.

Jedna z pěti firem byla v soutěži vyřazena pro nesplnění kvalifikačních předpokladů a nepostoupila tak do druhého kola. Nyní bude rozhodovat o vítězi především cena.

True

Přestože není stále jistý termín zavedení internetu v pendolinech, dráhy už mají studii na rozšíření bezdrátového připojení i do souprav EuroCity, InterCity a Express. V budoucnu by se tak mohl internet objevit v dalších 240 vlacích a mohli by si ho užít i cestující při cestách do práce. Odhadované náklady na pětiletý provoz jsou 35 milionů korun.

Internet by se týkal i příměstských (souprav Esko) a vybraných regionálních spojů. "Podle počtu vozidel se odhadované náklady u těchto příměstských a regionálních souprav počítají v desítkách milionů Kč. Co se časového harmonogramu týče, další zakázky by mohly být vypsány po úspěšné realizaci projektu v jednotkách Pendolino," doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.