Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Letenky zlevní, odhaduje šéf Wizz Air. V Česku nám to nejde, přiznává

  16:42aktualizováno  16:42
Šéf největších středoevropských aerolinek Wizz Air József Váradi vede dopravce k dalším rekordům a plánuje do dvou let flotilu více než sto airbusů. Poprvé současně firma ustoupila tlaku zákazníků a přestane vybírat peníze za standardní palubní zavazadlo.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Když jste tuto novinku před pěti lety zaváděli, odhadoval jste, že stejný krok udělají další aerolinky. Nicméně se tak nestalo. Proč poplatek rušíte?
Stále si myslím, že je to velmi spravedlivý a demokratický systém, kdy cestující platí opravdu za to, co dostanou. Nicméně zaznamenali jsme podněty ze stran zákazníků, že se jim úplně nelíbí. Navíc v poslední době nám příjmy z těchto poplatků začaly klesat, což souvisí i s tím, že se mění složení cestujících na palubě. Přibývá byznys cestujících a lidí letících na dovolenou, ubývá naopak lidí létajících domů z práce v zahraničí. Chtěli jsme být prostě přátelštější vůči zákazníkům.

Ředitel  Wizz Air József Váradi

Ředitel Wizz Air József Váradi

Čísla za druhé čtvrtletí roku 2017 (a tedy za první čtvrtletí finančního roku podle britského účetního systému, pozn. redakce) ukazují velký růst zisku, tržeb i počtu cestujících. Tržby vám rostou rychleji, než počty cestujících. Je to kombinací delších a tedy i dražších letů nebo se vám daří prodávat dražší letenky?
Je to kombinace obojího, letošní čísla jsou silně ovlivněna Velikonocemi, které byly v dubnu a kdy je poptávka vysoká. Každopádně výsledky jsou lepší, než jsme čekali.

Jaká je situace na evropském trhu s leteckou dopravou?
Ekonomické podmínky jsou velmi příznivé, na druhou stranu nechceme být po zkušenostech z minulosti příliš velkými optimisty. Kapacita u dopravců je velká a snížení poptávky může vést k velkému poklesu cen, zejména během zimy. Myslím, že nadcházející zima bude z pohledu cestujících a cen velmi příznivá.

Přesto dál flotilu rozšiřujete, do roku 2020 chcete mít 120 letadel. Je pro takový růst poptávka?
Rosteme stejným tempem několik let, svoji síť organicky rozšiřujeme. Přebíráme postupně Airbusy A321ceo a A320neo, u kterých vidíme ještě větší možnost úspor, náklady na sedačku mohou být až o desetinu nižší oproti stávající flotile.

Wizz Air couvá od minizavazadel, na palubu vezme zdarma i běžný kufr

Letos jste otevřeli první linku do Afriky, směřujete také dál na východ více do Ruska či Kazachstánu. Na které trhy se více zaměříte?
Jsme už ve 42 zemích. Naše expanze jde dál na východ, zajímá nás určitě severní Afrika.

Na českém trhu jste sice přítomní, ale svůj podíl spíše ztrácíte. Chystáte tu nějaké změny?
Je fér přiznat, že se nám v Česku nedaří tak, jak bychom chtěli. Situaci sledujeme.

Wizz Air z velké části vyrostl na dopravě lidí z východní Evropy za prací do Velké Británie. Bude mít nějaký dopad Brexit na váš byznys?
Je to už rok od rozhodnutí a zatím nevidíme žádný pokles, naopak ve Velké Británii rosteme o deset procent a na letišti Luton otevíráme svoji základnu. Větší problém je spíše kurz libry, který oslabuje. Nicméně Velkou Británii vidíme stále jako velký a perspektivní trh.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Na plánované stavbě rychlostní silnice z Prahy do Varů vázne výkup pozemků.
Stát na vybraných silnicích přimaluje třetí pruh, má zrychlit dopravu

Na jedenácti vytížených úsecích silnic 1. třídy by se měla výrazně zrychlit doprava, aniž tam rovnou vznikne dálnice. Stát se rozhodl zvýšit kapacitu silnic...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.