Šéf aerolinek Wizz Air Jószef Váradi.

Šéf aerolinek Wizz Air Jószef Váradi. | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Wizz Air přidá do Prahy další letadlo a tři linky

  • 3
Boj aerolinek o české cestující dále přituhuje. Wizz Air začne od léta oproti původním plánům létat z Prahy do tří dalších měst. Maďarský nízkonákladový dopravce navíc posílí flotilu na pražském letišti druhým letadlem, které bude v Praze zůstávat přes noc. Firma začíná létat z Prahy dnes.

Wizz Air odhalil i své další plány. Od 11. července začne pravidelně létat i do Madridu, Neapole a švédského Malmö. Během dvou týdnů oznámí další nové linky. 

"Na příchod Wizz Air do Prahy reagovaly jak český trh, tak trhy v cílových destinacích pozitivně. To nám dodává důvěru, že obchodní model Wizz Air bude v České republice fungovat stejně dobře jako v našich dalších domovských zemích," uvedl šéf Wizz Air József Váradi.

Už před měsícem začaly aerolinky prodávat letenky do Londýna, Bergama, Říma, Bruselu, Paříže a Eindhovenu. Díky rychlejší expanzi firma mírně upravila časy odletů z Prahy zejména v letních měsících.

Aerolinky zatím v české metropoli prodaly 25 tisíc letenek a letos chtějí v Praze získat půl milionu cestujících.

Firma v Praze zaměstná kolem 70 lidí, s náborem zaměstnanců již začala.

                         Kam z Prahy doletíte s Wizz Air
 Destinace  od 19. února  od 27. června  od 11. července 
 Londýn - Luton  4x týdně  denně  denně
 Milano - Bergamo  3x týdně  denně  denně
 Řím - Fiumicino  4x týdně  4x týdně  denně
 Brusel - Charleroi  3x týdně  4x týdně  denně
 Paříž - Beauvais  0  3x týdně  4x týdně
 Eindhoven  0  3x týdně  4x týdně
 Malmö  0  0  4x týdně
 Neapol  0  0  3x týdně
 Madrid  0  0  3x týdně

Největší letecká společnost ve Střední Evropě chce získat v Praze post jedničky mezi nízkonákladovými dopravci po SkyEurope. Osud SkyEurope zůstává dál nejasný. Podle poslední zprávy pro akcionáře firma uzavřela po vrácení dvou třetin flotily leasingovým firmám smlouvy s jinými vlastníky letadel.

Do flotily SkyEurope tak mají přibýt během února a března tři boeingy, ale většinou ještě z devadesátých let. Firma už podruhé oznámila zpoždění se zveřejněním auditovaných výsledků za loňský rok. Jasný není ani vstup investora, podle rakouského tisku už nemá zájem portugalská skupina Longstock, ale ve hře zůstal jen řecký holding Sapo.