Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Wizz Air výrazně zdražil poplatky za koupi letenek. Během roku podruhé

  18:01aktualizováno  18:01
Koupit si letenku od nízkonákladové společnosti Wizz Air přestává být nízkonákladovou záležitostí. Maďarský letecký dopravce, který má i základnu v Praze, opět zdražil poplatek u platby některými platebními kartami o čtvrtinu na 216 korun za každý úsek. Čtyřčlenná rodina tak při rezervaci zpáteční letenky zaplatí jen na přirážce za kreditní kartu 1 728 korun.
Letadlo společnosti Wizz Air

Letadlo společnosti Wizz Air | foto: Wizzair

Letos je to už podruhé, co firma poplatek zdražila. Nejprve v červnu stoupla cena ze 135 na 162 korun, teď nově na 216 korun. Nezměněná ale zůstala letos jednou zdražená cena za platbu bankovním převodem, která je tak aktuálně nejvýhodnějším způsobem koupě letenky. Firma dokonce poplatek za převod zlevnila ze 135 na 108 korun.

Manažer korporátní komunikace Wizz Airu Balasz Varro vysvětluje zdražení snahou podpořit jiné způsoby placení, které firmu nestojí tolik peněz. "Rozdělili jsme poplatky tak, aby odrážely skutečné náklady, které s každou možností placení máme," uvedl Varro. Firma se snaží zákazníky přesvědčit především k platbě kreditní kartou Wizz Airu nebo ke vstupu do svého vlastního věrnostního programu.

Výše poplatku 216 korun je mezi nízkonákladovými společnostmi působícími v Česku momentálně nejvyšší. V případě Wizz Airu jde dokonce u některých letenek o polovinu ceny, kterou cestující zaplatí za samotnou letenku.

Zdražený poplatek je dokonce vyšší, než u Ryanairu. Průkopník levného létání po Evropě si za každý úsek účtuje při platbě kartou s výjimkou jediné s logem Ryanairu 6 eur, tedy zhruba 150 korun. Kvůli tomu čelí zejména ve Velké Británii a Irsku neustále kritice spotřebitelských organizací i státních úřadů. I když karetní společnosti skutečně z každé rezervace část peněz strhnou, rozhodně nejde o takové sumy, jaké nízkonákladové společnosti za platby chtějí. Poplatky se tak pro ně staly vítaným zdrojem příjmů, který jim umožňuje zejména nabízené ceny držet nízko.

Wizz Air do Česka přišel těsně před pádem SkyEurope v roce 2009. Létá z Prahy a Brna.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.