Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zbytek Yahoo se změní na Altabu. Šéfka Mayerová nejspíš zůstává u Verizonu

  12:02aktualizováno  17:00
Někdejší přední americká internetová společnost Yahoo po dokončení plánovaného prodeje základních internetových aktivit ponese nové jméno Altaba. Značka Yahoo má zůstat novému majiteli a provozovateli vyhledávače a dalších internetových aktivit, telekomunikační firmě Verizon.

Marissa Mayerová. | foto: Profimedia.cz

V souvislosti s touto změnou firma rovněž v pondělí oznámila, že její generální ředitelka Marissa Mayerová odstoupí z funkce. Kromě ní by mělo po dokončení prodeje odejít i dalších pět členů nejvyššího vedení.

Zbývající manažeři pak budou řídit holdingovou firmu Altaba, jejímiž hlavními aktivy bude patnáctiprocentní podíl v největším čínském internetovém obchodu Alibaba a podíl 35,5 procenta ve společnosti Yahoo Japan.

Jak ale dobře popsal server The Verge, změny ve vedení původní společnosti nesouvisí s výsledky týmu, ale jsou logickým vyústěním rozdělení společnosti pro účely prodeje. Marissa Mayerová zatím totiž nejspíš (alespoň Verizon dosud nerozhodl o opaku) nadále povede klíčový produkt, tedy kdysi ikonický vyhledávač Yahoo a weby okolo něj. Jen se tak bude dít právě pod křídly Verizonu, který tyto části Yahoo kupuje.

Je logické, že by manažeři asi nemohli současně pracovat pro dvě firmy různých majitelů podnikající v podobném oboru. Proto také odcházejí z nástupnické společnosti původního Yahoo, která se nyní pod jménem Altaba stává především holdingem vlastnícím cenné akcie jiných firem.

Prodej ohrožen průšvihy Yahoo

Společnost Yahoo se loni v červenci dohodla na prodeji základních internetových aktivit telekomunikačnímu operátorovi Verizon, který za ně zaplatí 4,83 miliardy dolarů (123 miliard korun). Tyto aktivity zahrnují právě e-mailové služby, digitální reklamu a mediální aktiva.

Dokončení prodeje základních internetových aktivit Yahoo se teď ale jeví jako nejisté, protože se objevily zprávy o rozsáhlých únicích údajů o klientech Yahoo. Podmínky dohody o prodeji by se tak mohly změnit, vyloučeno přitom není ani úplné zrušení transakce, poznamenala agentura Reuters.

Společnost Yahoo loni v září oznámila, že jí byly při útoku hackerů v roce 2014 ukradeny informace o nejméně 500 milionů uživatelských účtů, včetně jmen uživatelů nebo e-mailových adres (více čtěte zde). V prosinci pak firma uvedla, že v roce 2013 hackeři ukradli údaje z účtů více než miliardy klientů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.