Microsoft se rozhodl stáhnout svou nabídku na převzetí poté, co se firmy ani po čtvrt roce nebyly schopné dohodnout na ceně. Internetová firma žádala 47,5 miliardy dolarů, Microsoft nabízel o pět méně. - čtěte Microsoft ztratil zájem o Yahoo
Akcie Yahoo od začátku února, kdy Microsoft nabídku na převzetí předložil, zpevnily skoro o 50 procent. Analytici se domnívají, že kurz se může snížit až na původní hodnotu, tedy k 18 dolarům. Dnes ale neočekávají výraznější pokles než o 30 procent.
V pátek se tržní hodnota společnosti Yahoo pohybovala kolem 40 miliard dolarů. Po poklesu akcií o 20 procent jsou akcionáři firmy chudší zhruba o osm miliard.
Zatímco Yahoo po nevydařených námluvách strádá, Microsoft naopak sílí. Kurz během dopoledne zpevnil o více než tři procenta a dostal se na 19,80 eura (30,66 USD). V pátek cena na trhu Nasdaq činila 29,25 USD.
Šéf Yahoo se musí činit
Microsoft byl ochoten za Yahoo zaplatit 47,5 miliardy dolarů, ovšem z části svými akciemi. Přestože nyní firma avizovala, že jednání jsou u konce, podle některých názorů toto rozhodnutí nemusí být definitivní.
Vedení společnosti Yahoo, především její ředitel Jerry Yang, nyní bude čelit velkému tlaku, aby našlo jiné řešení a zajistilo firmě lepší budoucnost. Akcie firmy totiž od ledna 2006, kdy stály více než 40 dolarů, vytrvale klesaly. Microsoft nabídku předložil ve chvíli, kdy kurz klesl až pod 20 dolarů za kus.
"Yang je teď rozhodně pod hodně velkým tlakem. Pokud nedá dohromady alternativní strategii, jsou jeho dny sečteny," citovala agentura Reuters Rolanda Hirschmüllera z makléřské společnosti Baader.
Yahoo nyní testuje spolupráci s vyhledávačem Google, experti se ale neshodují v názoru, jak těsná by další spolupráce mohla být. Google je ale považován za velkého vítěze bitvy mezi Yahoo a Microsoftem, protože uhrál alespoň to, že mu zatím nevyrostla nepříjemná konkurence. Microsoft totiž o Yahoo usiloval hlavně proto, aby rychle a levně vstoupil na trh reklamy na internetu.
Pokud by se společnosti Yahoo a Microsoft spojily, byla by to v odvětví vyspělých technologií největší akvizice od roku 2000, kdy společnost America Online převzala mediální firmu Time Warner.
Yahoo nadále uvažuje o spolupráci s několika mediálními podniky nebo se společnostmi z odvětví internetové reklamy. Kromě Googlu se nejvíce hovoří o společnosti AOL ze skupiny Time Warner.