Oba podniky by si díky dohodě měly přijít zhruba na 800 milionů dolarů (asi 12,6 miliardy korun). S partnerstvím se zpočátku počítá na čtyři roky, dohodu je ale možné obnovovat až na dobu deseti let.
Podmínky aliance předpokládají, že Yahoo! bude zobrazovat reklamu, kterou dodá Google, spolu s výsledky vyhledávání na některých webových stránkách Yahoo! ve Spojených státech a v Kanadě. Yahoo! se samo rozhodne, kde reklamy Googlu poběží a jaké podmínky vyhledávání může používat.
Ředitel společnosti Google Eric Schmidt uvedl, že obě společnosti touto dohodou našly způsob jak spolupracovat, i když mezi sebou soutěží.
"Jde o rozhodnutí Yahoo!, ne Googlu," citovala Schmidta agentura Reuters.
Microsoft se od začátku února snažil firmu Yahoo! přesvědčit, aby přijala nabídku na převzetí. Jednání ale ztroskotala na ceně, která se managementu Yahoo! zdála příliš nízká.
Microsoft na začátku února nabídl za jednu akcii Yahoo! 31 dolarů, ale s tím, že část kupní ceny uhradí svými akciemi. Tehdy celková cena vycházela na 44,6 miliardy USD. Vedení společnosti Yahoo! se to zdálo málo, a nabídku nepřijala.
Před časem však vyšlo najevo, že Microsoft už počátkem roku 2007 nabízel za jednu akcii mnohem štědřejších 40 dolarů. Vedení firmy ale ani tuto nabídku nevyslyšelo, a své akcionáře tak nejspsíš ochudilo o miliardy dolarů. - čtěte Akcionáři Yahoo zuří
Yahoo! ve čtvrtek oznámilo, že jednání s Microsoftem skončila nezdarem, a že tedy veškeré rozhovory končí.